Gå til innhold

Jeg er helt desperat, trenger noen gode ord.... snufs.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg går hele tiden rundt å er så redd.....

Går hele tiden rundt å kjenner etter den lille, som jeg hele tiden synes er så stille... Har kjent liv siden uke 17 og kjente en del liv i to uker, plutselig i uke 20 ble det stillere......

Det hele begynte for ca 1 1/2 uke siden. Da hadde jeg tre dager hvor jeg ikke kjente liv ble helt hysterisk og fikk ekstra UL + høre hjertelyden og alt var bare bra. Hun drakk fostervann som bare det!! Så da slo jeg meg til ro med det når jeg så at alt var jo så bra som det bare kunne.

Den dagen vi kom hjem fik jeg en dag med masse spark og var veldig fornøyd.

Nå føler jeg at jeg er "på stedet hvil" igjen, er like redd og hysterisk.... Jeg kjenner henne hver dag men må legge meg på sengen for å kjenne noe.... Jeg blir snart tullete av meg selv, hva skal jeg gjøre??

Jeg har ingen følelse av at det er noe galt heller egentlig, men veldig besatt på å kjene liv....

Har en tante som mistet i uke 26 som jeg tenker en del på.....

Selv er jeg 20+5 i dag.

Håper noen har noen gode svar til meg, stakkars samboer , det går en del utover han....:(

Tusen takk for at dere tok dere tid til å lese!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ett godt svar er vel at du ikke kan regne med å kjenne liv daglig før i uke 28.

Jeg har mange i min omgangskrets som har mistet sent og derfor tok vi en tidlig ul. Da alt som kunne sjekkes var ok er det ikke noe mer å gjøre enn å vente på at ungen skal komme ut.

Så prøv å ikke stresse, det er likevel ikke noe mere du kan gjøre enn å vente. Og som regel går det bra.

Skrevet

Hei!

Jeg begynte å kjenne liv først i uke 20. Da kjente jeg det hver dag før det ble mye roligere i uke 23. Da tror jeg han snudde seg og sparket innover... Nå er jeg i uke 26 og kjenner liv hver dag, men merker at mønsteret endrer seg fra uke til uke. Har også lest her inne at andre i uke 26 også kjenner at det blir roligere i perioder.

Da kan nok ta det helt med ro. Blir verre for barnet hvis du stresser med dette:)

Skrevet

drikk litt saft og spis litt godis:) beste råd for å få litt bevegelser:)

Skrevet

Uff ja, skulle ønske hun i magen svarte med spark når jeg også lurer. Hadde masse bevegelser i et par uker (uke 19 og 20), ble så plutselig stille i nesten en uke for så å 'vokne opp for fullt i går:-) Er 21 uker i morra.

Hos meg hjelper det ikke å dytte/klemme på magen for å få respons. Men det er jo ikke alle spark man kjenner så tidlig, det kommer jo ann på hvor den lille sparker. Jeg gleder meg til hun kommer ut, så kan jeg se om hun lever:-)

Hadde aldri trodd at et svangerskap skulle føre med seg så mange bekymringer, hadde sett fram til å danse på en sky i 9 måneder...he he:-)

Skrevet

hva med å gå til anskaffelse av en slik babywatcher eller lignende?

da kan man høre hjertelyden hjemme hvis man er litt bekymret.

Skrevet

Ja,det hadde sikkert hjulpet... Hva koster en slik? og hvor får jeg kjøpt den??

Skrevet

Hjertemonitor:

Nå har du muligheten til å høre babyens hjerteslag mens det ennå ligger i mors mage. Hør også babyens hikking, spark og andre fosterlyder. Ingen ultralydsignaler, slik at du kan føle deg helt trygg. dette er en forsterker som fanger opp de faktiske lydene og sender de ut til hodetelefonene. ingen signaler blir sendt inn til babyen. Produktet er beregnet på hjemmebruk.Dette er ikke et medisinsk apparat og kan ikke anses som en erstatning for medisinske kontroller! Mange faktorer spiller inn i forhold til når i svangerskapet du kan høre babyen din. Fra ca uke 20 hører de aller fleste barnets hjertelyd med hjertemonitoren Det følger med opptakskabel til PC slik at du kan forevige disse magiske lydene!

Skrevet

Hvor får jeg kjøpt hjertemonitor?

Takk skal dere ha :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...