*Gravid snart??* Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 Kan dere fortelle meg litt om dokers opplevelse av det å ha dette syndromet..? Hvordan fant dere ut av det? Fått noe som kan hjelpe med å bli gravid? Ønsker å vite mest mulig om det, da jeg mistenker at jeg har noe sånn selv.. Tusen takk for all hjelp!
Brillemamma Skrevet 8. november 2007 #2 Skrevet 8. november 2007 Jeg har ikke dette, men ei veldig god veninne av meg har det. Hun ble gravid,men mistet... De fann ut hun hadde pco på ul etter sa'en.. Hun fikk pergotime, for å se om det kunne hjelpe..hun ble gravid 2mnd etterpå.. Nå har de verdens nydligeste lille baby! Hun fikk veldig god oppfølging gjennom helesv.skapet, siden de med pco har litt mer risk for å miste enn andre..
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 8. november 2007 #3 Skrevet 8. november 2007 Heisan, titter innom fra 3. trimester.... Jeg har PCO og fant ut av det ved en ren tilfeldighet, var hos gynekologen for noe helt annet og da fant han cyster på eggstokkene mine. Tok da blodprøver i tillegg som da bekreftet mistanken hans om PCO. Jeg ble satt på pergotime med engang og ble gravid på første forsøk. Nå er jeg gravid med mitt andre barn, ogå ved hjelp av pergo. Så for meg har PCO'n vært helt uproblematisk! i forhold til det å bli gravid, har heller ingen andre typiske symptomer (overvekt, økt hårvekst osv..). MEN - gå inn på PCO forumet, der finner du masse informasjon!!! )
Ninzan Skrevet 8. november 2007 #4 Skrevet 8. november 2007 Jeg fant nettopp ut at jeg har PCO, og nå nærmer jeg meg 30 år med storm skritt...samboeren min og jeg ønsker oss barn snart, og jeg føler meg endelig klart til å ta det steget. Da jeg var hos gynekologen spurte han meg om jeg ønsket meg barn(tre måneder siden), da var svaret mitt "nei". Men jeg har ombestemt meg, og min samboer er helt enig med meg at det er kanskje på tide å prøve, Hvem et hvor lang tid dette kan ta...Kan jeg få spørre om hva Pergo er for noe? Føler meg helt uviten, og trenger masse råd om både PCO og ting rundt dette med å prøve å bli gravid med PCO. Jeg vet hvordan man prøver ja*hehe*
LINM Skrevet 8. november 2007 #5 Skrevet 8. november 2007 Pco_eggenne modnes ikke og blir derfor ikke befruktet. Kan også ha problemer med mye cyster på eggstokkene og at eggene dermed har problemer med og komme ned i livmor. Svært mange strever lenge med å bli gravid. Og noen blir aldri. Pergo er forkortelse på Pergotime kur. En hormon kur som modner eggene. Har selv vært gjennom ca 7 stykker . Ble gravid for en liten stund siden men mistet i uke 9. Tvillinger!! Den ene lå utenfor livmor og måtte derfor fjerne det og venstre eggleder. Så det er virkelig på tide å begynne å prøve for deg- hvis du ønsker. Jeg skal no søke på prøverør da jeg ikke får flere hormonkurer og legene ikke han hjelpe meg mer.
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 8. november 2007 #6 Skrevet 8. november 2007 hei begge søstrene mine har det. her er litt gi info som du kan se på. har iallefall hjulpet meg:) http://www.babyverden.no/templates/Article.aspx?id=7069
Ninzan Skrevet 9. november 2007 #7 Skrevet 9. november 2007 Takk for informasjon. Alt dette er så nytt, mye å sette seg inn i...Kondolerer. Er det altså en grense for hvor mange hormonkurer man kan ta? Hvorfor kan ikke legen hjelpe deg mere? Jeg spør sikkert dumt, men jeg er helt blank..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå