Gå til innhold

forliggendes morkake.. legger det inn her og..

Anbefalte innlegg

Skrevet

var på UL i går hos en privatist pga en liten blødning siste uken i oktober. heldigvis var alt bra med småen vår låg og suttet på tommelen sin men fikk beskjed om at jeg hadde forliggendes morkake og fikk derfor forbud mot å drive med all form for fysisk aktivitet.. det innebar at jeg ikke fikk lov til å løfte noe. hvordan skal jeg klare det når jeg har en på 17 mnd fra før som er forkjøla for øyeblikket og da gjerne vil ha kos av mamma heletiden.. noen andre med erfaring fra dette??

er forresten i uke 12 + 2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Jeg har også foranliggende morkake. Ikke fått beskjed om å unngå fysisk aktivitet av hverken lege eller jordmor. Har en fysisk krevende jobb som jeg bare kunne fortsette i. Men tungt skal man jo hellst ikke løfte unasett i svangerskapet, men ikke fått inntrykk av at det gjelder barna våre da. Men nåe r ikke jeg noen lege så jeg ville tatt en telefon til han vare for å spørre i.om at du har fått denne infoen på den private ULen

Skrevet

oki ja nei han legen på den private UL skrev til og med en notis te meg for å ha med på skolen. (går på vanlig videregåendeskole) om at jeg ikke skal ha noen gym. men tror jeg skal ringe fastlegen.. virker litt merkelig det der..

Skrevet

Slik jeg har forstått det er ikke foranliggende og forliggende morkake det samme. Foranliggende morkake betyr at morkaken er på framsiden av livmoren, noe som gjør at man ofte kjenner de første bevegelsene på et senere tidspunkt enn andre.Forliggende morkake er når morkaken helt el delvis ligger forran åpningen babyen skal ut. Blødninger er visst vanligere når morkaken er plassert slik. Er vel litt mer utsatt da, og det er sikkert derfor du fikk beskjed om å ungå fyfsisk aktivitet. Men aldri hørt noe om at folk m forliggende morkake ikke skal løfte barna sine. Men dette kan du jo spørre legen din om..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...