Gå til innhold

5 år og TARGET-SETTING

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag skal vi på møte med læreren til eldstemann. Det kalles visst target setting. Ikke det at jeg gruer meg og tror at jeg får høre at perlefrøet er et problembarn... Men det føles så feil at en liten pjokk på 5 år skal sette læringsmål i skriving, lesing, naturfag, gym etc.

Vi fikk en "karakter utskrift" forrige uke, og den var svært god, men det hjelper egentlig så lite. Hun er så sliten stakkars :(. Og ikke kan hun bare være hjemme fra skolen en dag heller, for er fraværet for stort kan det bli vanskelig å ta henne ut av skolen for en ekstra Norges-tur.

Men jeg har ordnet med barnepass for minste-gull i ettermiddag. Jeg skal hente perlefrøet alene og hun og jeg skal kose vårs med favorittmaten hennes: norsk tomatsuppe fra Toro og pannekaker. (har gjemt unna noen poser for spesielle anledninger) før vi skal tilbake på skolen i kveld.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Torosuppe og pannekaker er toppen av lykke! ååååååååååååå jeg er glad for at de ikke må på skolen så tidlig her i landet, for jeg syns nemlig at de begynner for tidlig her også.... lykke til i kveld, hun kommer nok til å huske suppa og pannekakene best!

Skrevet

Stakkars lille perlefrøet ditt, synes jeg ser henne med de vakre gluggene sine:-)

Toro har reddet mange situasjoner i verden og dere må kose dere masse:-)

Det møtet for dere se på som et lite avbrekk i en travel hverdag........små menneskene......

Og turer til Norge gir henne sikkert ti ganger mer enn skolen klarer å gi av diverse på dette stadiet.......det er jeg helt sikker på. For jeg har film av henne på mobilen min, der hun hopper og danser rundt, sammen med lille rosa og er verdens lykkeligste på ferie i Norge:-))

Skrevet

Og derfor har jeg gitt beskjed om at jeg muligens tar henne ut 3 dager i mai for å reise til Norge og feire 17.mai. Vi fikk nemlig et skriv for noen uker siden som sa at skolen ikke kunne innvilge noen form for fri/ferie i mai da det er eksamens/prøve-tid. Men det må da være viktigere for henne å få med seg tradisjonell og lærerik norsk arv og tradisjon? (Pølser, is og brus....) .... og da skal vi fly fra Bristol tenk....

Skrevet

Så klart det er viktigere for henne:-)))

Skrevet

Stemmer også for pølser, is, brus, gode venner og norsk 17. mai fremfor tentamen og andre kjedeligheter!

Fly hjem med god samvittighet, slike opplevelser for ei lita snuppe er gull verdt! Skolearbeidet går ingensteds :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...