Gå til innhold

Vekt ogsånn..dere rundt uke 18!!!!! Hjelp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye har dere gått opp?

Jeg gikk ned 5 kilo i begynnelsen av svangerskapet, og nå i uke 18+2 er jeg såvidt gått dem opp igjen..men det er alt..er det normalt????

Jeg har fått ganske stor mage, og det er endel liv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror ikke du skal bekymre deg. Jeg er 19+3 i dag og har vel lagt på meg 2,5-3 kg, men har ikke gått ned noe i begynnelsen. Det var først for et par uker siden at jeg begynte å legge på meg. Husk at det er veldig forskjellige hvor mye man legger på seg. dessuten tar babyen det den trenger så lenge du spiser noenlunde sunt. Det er ikke om å gjøre å legge på seg mest mulig, tross alt:)

Skrevet

Hei!

Jeg gikk også ned 5 kg i begynnelsen. Er nå i uke 27 og har gått opp 2 kg. Ikke noe problem dette her :o)

Babyen tar det den skal ha.

Skrevet

Takk for svar:) Jeg fikk kjeft av JM, skjønner du, derfor begynte jeg å lure..

Skrevet

2kg opp totalt på meg, er 18+2 i dag :)

Gjest Orkideen
Skrevet

Fant denne oversikten over hvor mye det er normalt å legge på seg i svangerskapet. Men som med alt annet er det store individuelle forskjeller. Noen legger på seg mye mer enn gjennomsnittet, andre mindre. Alt er normalt

Selv er jeg i 26. uke og har lagt på meg 10 kg.

Uke 5 - 2,3 kg

Uke 7 - 2,6 kg

Uke 10 - 3 kg

Uke 13 - 3,5 kg

Uke 15 - 4 kg

Uke 17 - 5,6 kg

Uke 20 - 6,2 kg

Uke 23 - 7,2 kg

Uke 25 - 8,2 kg

Uke 27 - 9,3 kg

Uke 30 - 10,3 kg

Uke 33 - 11,3 kg

Uke 35 - 12,2 kg

Uke 37 - 13 kg

Uke 40 - 14 kg

Skrevet

Hei hei, tror ikke du skal bekymre deg. Jeg har ikke lagt på meg noe, er 18+1 i dag og har vært hos jordmor, som sa at det var helt vanlig det også :) De kommer nok etterhvert de kiloene våre også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...