nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 sitter og leser og leser, og føler at ingen ting fester seg... men man kan vel mer når spørsmålene kommer... problemet er bare at dette er MUNTLIG eksamen... på skriftlig er det bare meg, arket og pennen, ingen som stirrer på meg, dømmer meg og forteller meg rett i ansiktet hvor dårlig jeg er.... jeg blir så sinnsykt nervøs at jeg ikke får frem det jeg kan, blir sittende og stamme og ha hjerneteppe... alt bare forsvinner... og klumpen i magen bare vokser og vokser, jeg blir kvalm, svetter og må nesten spy.... gruer meg så sinnsykt at jeg har lyst til å grine... men jeg må gjennom denne og to muntlig eksamner til for å få studiekompetansen min... og jeg har så lyst til å studere... hvorfor må det være sånn at folk som har angst for å snakke offentlig må ha muntlig eksamen som teller så mye. kunne man ikke fått spørsmålene skriftlig i steden? tenk hvor mange som hadde gjort det bedre da...
Gjest Skrevet 8. november 2007 #2 Skrevet 8. november 2007 Huff... Samme her, skal ha en muntlig eksamen der jeg skal forsvare arbeidskravet mitt (som jeg var for sen til å få veileding på). Så nå sitter jeg her å skal skrive oppgaven, og får det absolutt ikke til. Da hjelper det lite at jeg skal sitte å formulere med på en måte jeg sliter så vannvittig med. (er en veldig sjenert persom i tillegg).......... ÅÅÅÅÅÅÅ som jeg gruer meg!!!! Hva slags fag skal du opp i? Jeg har noe som heter samfunnsplanlegging....
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 8. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. november 2007 norsk... har kommet meg gjennom særemnet og alle forfatterne/tidene, sitter nå med dialektlære... og det er ikke spesielt enkelt når jeg ikke aner hvordan ting uttales heller... ha ha har enda minst 150 sider igjen og eksamen er mandag kveld... kunne de ikke hatt det på dagtid, da, så man slapp å grue seg hele dagen og sitte uopplagt på en skole sent om kvelden....
Skravlemamman Skrevet 8. november 2007 #4 Skrevet 8. november 2007 Kjenner følelesen, helt grusomt. Det som reddet meg var å lese sammen med andre....vi snakket og snakket....hvis du har muligheten...., det var kun etter å ha snakket om ting at det virkelig festet seg for meg. Lykke til da:-) Klem fra ei som føler med deg:-)
jubaloooo med to stk Skrevet 8. november 2007 #5 Skrevet 8. november 2007 huff det hørtes ikke bra ut. men du- ofte er det slik at du får litt tid å forberede deg på før du skal prate. og så må du prøve å huske på at sensor og hjelpelærer vil deg vel! det er ingen som er ute etter å ta deg. alle ønsker at du skal få vist din beste side og vise hva du er god på. hvis du klarer å heie litt på deg selv oppi alt dette (som en god venn) så stiller du så meget bedre. og videre- hvis du har gjort ditt beste med lesing forut, så er det ikke noe mer du kan gjøre. tenk at du skal gjøre det på din måte, så bra som akkurat du kan:) lykke til!
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 8. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 8. november 2007 har ikke mulighet til å prate med noen, for jeg tar dette som privatist, og eksamen er såpass nærme at jeg ikke kan oppsøke noen andre nå... har hatt muntlig som privatist en gang før, så jeg vet heldigvis om den halvtimen med læreboka ) og jeg vet, som du sier, at de egentlig bare vil hjelpe... men når man er så sinnsykt nervøs og egentlig bare vil dø der og da, så er det ikke så lett alikevel... :o/ tusen takk for lykkeønskninger ) tro meg, de kommer godt med!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå