Gå til innhold

Husarbeid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen av dere som liker husarbeid? Noen av dere som har en plan over hva dere skal gjøre hver dag eller blir det skippertak?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker og liker.. Jeg liker å ha det reint og rydding da=) Hver torsdag vasker jeg alle gulv, badet kjøkkenet, skifter sengetøy osv. Ellers gjør jeg ting etter behov.

Klesvask tar jeg hver dag da.

Skrevet

Her blir det skippertak,ingen dag er lik.Prøver å renske opp på kvelden når de små er i seng.(rydde og støvsuge)men vasking kun når jeg må eller har tid til det.

Skrevet

Jeg elsker å rydde, vaske osv, men huset mitt ser til tider bomba ut for det. Tida strekker ikke til rett og slett. (vet det er en vanlig unnskyldning)

Når jeg er ferdig med å lage middag samt legge barna er jeg som regel helt utslitt. Burde ryddet mer, smat gjort mer lekser, men ender stort sett opp med å se på et program på tv før jeg sovner på sofaen.

Skrevet

Nå som jeg har permisjon, har jeg plan på hva jeg skal gjøre hver dag. Men om det holder når jeg skal ut i jobb igjen, tviler jeg på.

Skrevet

Hvordan ser listen din ut da? Hva skal du gjøre i dag?

Skrevet

Kan vel ikke akkurat si at det er favorittgjøremålet mitt, men det er utrolig deilig når det er ferdig. For eksempel lever jeg ennå litt på at vi forrige helg fikk dratt frem begge de svintunge sofaene våre og vasket bak og under.

Alle bruksrom blir vasket en gang i uka, vanligvis fre-søn litt etter aktiviteter. Da blir alt støvsugt, gulv og bad vasket. Kjapp støvtørk og vanning av planter. En gang innimellom når jeg føler jeg har god tid tar jeg støvtørkinga litt nøyere, og vasker under sofaen (forutsetter at begge er hjemme for jeg klarer det ikke alene), støvsuger sofaen nøyere (vender puter osv). Vindusvask tas når finger- og potesporene blir for mange og tette ;o) Alltid før jul og "store" dager i alle fall (ikke alle vinduer, men de i de "offentlige" rommene i hvertfall).

Kjøkkenbenk blir ordnet hver dag etter middag, alle leker i stua blir ryddet bort hver kveld etter barneleggetid.

Skrevet

Jeg liker vel ikke akkurat å gjøre husarbeid, men jeg liker å ha det pent rundt meg. Så dermed har jeg det alltid ryddig på kjøkkenet, og rydder leker hver kveld etter at snupp har lagt seg. Ellers vasker jeg klær når det trengs (ofte hver dag), støvsuger annenhver dag og vasker når det trengs. Aldri skippertak ihvertfall. :o)

Skrevet

jeg tar ting når det trengs av vasking og støvsuging osv......vinduer vasker jeg ikke forresten...de blir bare værre om jeg gjør no....hehe..og rett før min kjære kommer hjem er det full fart rundt og samle inn leker fra stua...så ser det litt bedre ut med en gang..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...