Gå til innhold

Dilemma, ang ødelagt noe til naboen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg slik at en nabo kom kjørende forbi huset her. Da lå det noe til en annen nabo midt i veien, jeg så at bilen ikke tok nedi forann, og sa kjør. Men lydpotta tok nedi, laga brist i gjenstanden.

Hva gjør jeg? Kjøpe ny? Var jeg som sa at det gikk bra....

Men så har det seg slik at vi er DRITTLEI av alt som flyter forann huset(vi kjører der om vi skal inn i vårt hus med noe).

Æsj, en teit situasjon..Hva tenker dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke se at du skal ha ansvar for at naboens ting ligger og slenger midt i veien. Hadde det vært mørkt, hadde du kanskje ikke sett den en gang.

Jeg synes ikke det er du som har ødelagt den, men den personen som la fra seg noe midt i veien.

Skrevet

Hadde noe av mine ting blitt ødelagt fordi det lå midt i veien, hadde jeg skylda på meg selv. Synes de bør holde litt mer orden på sakene sine og ikke la de ligge overalt......

Skrevet

Ja, og det er snakk om at jeg minst 50 ganger har måttet ut for å flytte på sykler, bøtter og faktisk også klær som ligger ute. Det er jo ikke snakk om langt fra huset, men vi bor i rekkehus, og da er eneste veien inn til døra, forbi de andre husene.

Godt dere er enige, ble helt dårlig nå. Men hun som kjørte sa: kanskje vi nå kan få slutt på alt rotet som ligger ute!! Hadde barna i huset vært små, er det noe annet, de roter kanskje mer, men når de går på skolen burde de vel ha lært....

Det jeg er redd, er at mora skal kjefte på guttungen, for det gjør hun ganske høylytt og ofte....

Skrevet

Først kan jeg ikke skjønne at du ikke flytett det for naboen heller. Ikke for at leken ikke skulle bli ødelagt men så det ikke skadet noe under bilen.

Men bortsett fra det så skal du ikke tenke på det mer, lar de ting ligge og slenge i veien får de skylde seg selv.

Hadde ikke fikset å ha det sånn på fast basis og hadde hengt opp lapper eller tat meg en rundtur for å ai at folk må begynne å rydde opp etter seg. En skal ikke behøve å flytte på andres ting for å kjøre fram til sitt eget bosted.

Skrevet

Nei, det kan du si, men det var vel fordi vi nå er MØKKLEI av å hente opp ting og flytte på de.

Vi bor i borettslag, og får lapper til alle tider om at vi må rydde opp, men enkelte klarer det bare ikke. Vi ser oss om etter et nytt hus, mest av alt pga denne naboen(de andre er jo kjempekoselige!!). Men det er en LAAAAAAAAAAAAN historie, om mangel på vanlig folkeskikk ++++. Og barn som slett ikke har grenser, og som på en måte jeg må oppdra når de er her og leker.

Skrevet

Jeg synes nå heller at den personen som kjørte bilen burde ha løftet på rævva, gått ut og fjernet gjenstanden som lå i veien. Og hvis ikke, så er det ikke ditt problem at naboene lar alt ligge og slenge. De får nå søren meg passe på sakene sine selv.

Og hvis de prøver seg med å kjefte på deg eller ungene eller hva som helst, så be de drite og dra. Noen naboe kan man klare seg uten.

Skrevet

Folk får holde mer orden i sakene sine.

Skrevet

Problemet var at hun som kjørte stoppet, men jeg så at bilen ikke tok borti og sa at du kan bare kjøre, og det gjorde hun. Har snakka med naboen, og det som var værst for henne, var visst at hun som kjørte hadde svart ja da hun spurte om hun gjorde det med vilje....

Jeg har tatt på meg skylda og sagt at hun ikke gjorde det med vilje, men at det var JEG som sa at hun skulle kjøre. Disse to er ikke så veldig gode venner, så de kommer nok ikke til å bli bedre venner etter dette...men jeg har sagt det var min slyld, så hun får tro hva hun vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...