Gå til innhold

Dere som har kjøpt dere stetoskop

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte meg i går,på Teknikk Magasinet i Lillestrøm til 149 kr..

Jeg hører jo ikke ungen,er det noen av dere som virkelig hører hjertelyden? Jeg hører at hun hikker når hun gjør det,også kan jeg høre noe om hun rører seg..

Men hjerte,ikke snakk om..

Fler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JM sa til oss at det ikke går an å høre hjertlyd med stetoskop, da det ikke tar bort andre forstyrrende lyder. Mulig det kan brukes langt ut i sv.skapet men det er vanskelig... Det JM bruker heter Doppler og er en helt annen teknikk som detekterer lyden annerledes enn stetoskop, fikk ikke helt med meg hvordan jeg...

Skrevet

Ja,doppler er jo en form for ul. Så den finner jo hjertelyden fort.

Men jeg leste jo innpå 1.trimester at de kunne finne den med stetoskop.. Blei bare merkelig synes jeg.. Hehe

Hun er jo stor inni magen min,straks uke 28..

Skrevet

Kanskje hvis man har litt trening med stetoskop går det.... Vi fikk det ikke til, men kanskje vi var litt utålmodige:-)

Skrevet

Vi hadde med stetoskopet på kontrollen hos jordmor i uke 24, slik at hun kunne vise oss:)

Hun sa at det er vanskelig å høre noe hvis man ikke treffer rett på hjertet..

Man må presse stetoskopet inn i magen og ikke holde hånda på det.

Hun fant først hjertet med doppleren, så fikk sambo prøve med stetoskopet etterpå. Han hørte det han:-)

Så det må litt leting og tålmodighet til:)

Skrevet

Snakker dere om sånt jordmorstetoskop av tre, eller sånn doktorstetoskop?

Mannen min har hørt hjertet en gang med trestetoskopet vårt, men ingen av oss har til nå klart å høre noe med det vanlige stetoskopet mitt, selv om det er et godt og dyrt et (koster rundt 1000 i butikken).. Jeg prøver stadig vekk, men det er ikke lett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...