Gå til innhold

Dere som har hatt utskrapning noen uker etter fødsel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når fikk dere igjen mensen? Hadde utskrapning 7 uker etter fødsel, har nå gått 15 uker og enda ingen mens...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må legge til at jeg ikke har fått til ammingen...syns der er rart mensen ikke er tilbake.

Skrevet

Hvorfor hadde du utskrapning? Har bare ikke hørt om det før.

Skrevet

hadde du utskrapning så lenge etterpå????

hadde utskrapning 6 dager etter fødselen, fikk mensen samme dag som 6 ukers kontrollen...

Skrevet

Hei:)

Fordi jeg fikk en fossblødning..hadde enda ikke sluttet å blø etter fødselen, og plutselig sprakk en hinne i livmoren og blodet fosset gjennom alt...så ble ambulanse og utskrapning med en gang jeg kom på sykehuset, var att rester fra morkaken i livmora mi..så derfor!

Skrevet

jeg hadde også rester etter morkake,merket du ingenting..

jeg ble møkkdårlig og lagt rett inn

Skrevet

Jeg var ganske dårlig i de 7 ukene før utskrapningen...hadde kraftige etterrier faktisk hele uken før dette skjedde...vanvittig svimmel var jeg og, så var faktisk redd for å være alene med ungen min..jeg skal være glad dramatikken begynte på kvelden når sambo var hjemme. Jeg ble også lagt inn, men bare til dagen etter da.

Så jo, jeg merket helt klart at noe var galt..men jeg er en av de som drøyer og drøyer, og hadde det jo mye bedre enn så mange andre som virkelig er syke...jeg tenkte ikke så mye på at jeg nettopp hadde født og slik, det gjør jo alle kvinner uten problemer tekte jeg. Hehe..ja, jeg var dom som ikke tok tak i "vondtene" før...

Skrevet

Så husker jeg at alt var tung og jeg hadde hjertebank til enhver tid..

Skrevet

ikke noe gøy det der allså,jeg tenkte at etterrier skal vel sikker være så vonde..

men ringte mamma når noe "litt rart" kom ut,ho ba meg ringe barsel,da ble jeg lagt inn med en gang..

trodde de skulle skjekke morkaka nøye jeg.. det var mye igjen,for å si det sånn..rister på hodet...

Skrevet

forresten,mensen med nummer 1 kom ikke tilbake før 6 mnd etter fødselen..ammet ikke

Skrevet

Ja, skumle greier, jeg skal iallefall kreve at de undersøker meg skikkelig ved neste fødsel om det blir noen!

Jeg og trodde alt var normalt, samtidig som jeg ante ugler i mosen..

Da jeg var på 6 ukers kontroll hos legen syns hun dette var rart ja, så jeg fikk beskjed om å ringe barsel med en gang for det skulle ikke være nødvendig at hun skulle måtte ordne det.. Men der møtte jeg den purka da, jeg hadde bare å ringe fastlegen igjen så hun kunne henvise meg..så var det bare å vente på time i posten liksom.. Jaja, den timen rakk jeg aldri og få!

Skrevet

Ok, det var jo litt godt og høre at det kan ta så lang tid! Jeg er nemlig ikke klar for noe nytt svangerskap, så bruker vi bare " hoppe av i svingen - prevensjon" her i huset enda, så jeg er litt bekymra for akkurat det greiene der. Hehe...men da er jeg sikkert ikke gravid! Hehe...

Tusen takk for at du svarte meg da! :)

Skrevet

Fikk også alvorlig barselfeber 3 dager etter fødsel, åkte rett inn på sykehuset, måtte bli der noen dager og fikk utskraping. Har ikke fått mensen tilbake, nå er det 7 uker siden. Tror det er hormonene som styrer det, ikke utskraping..

Skrevet

Hei jullegullet07.

Jeg har egentlig aldri trodd at det er utskrapningen som bestemmer dette, men at det så klart er disse hormonene vi har, hehe.

Var bare litt nysgjerrig på hvordan andre i min situasjon har hatt det/har det.

:)

Skrevet

Har lest mange innlegg om mens her inne før, og har inntrykk av at det i det hele tatt varierer masse fra person til person hvor lang tid det tar før den kommer tilbake, alt fra uker til flere måneder. Har det sammenheng med amming, tro? Jeg synes det er helt greitt om det drøyer litt, jeg;-)

Utskraping og sjukdom var ikke noe gøy, gitt! Men for min del betydde det at renselsen var over med en gang - og det var deilig da! Godt å slippe å blø i 4 uker eller mer.

Gjest Dick Laurent is dead
Skrevet

Hei!1

Fikk ikke tilbake mensen før hun vaar 5mnd gammel! og jeg ammet ALDRI!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...