mammaTilLinnea Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 har fått tilbud om å arve madrass etter nevøen min... det er en fjærmadrass(ganske hard) som bare ble brukt i 5 mnd hos de... den er jo ikke utbrukt akkurat da? tenkte å kjøpe en overmadrass til å ha oppi da... hva tror dere?
Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #2 Skrevet 8. november 2007 Kan ikke se noe problem med det. Jeg venter mitt fjerde barn,- og madrassen i senga er den samme som jeg brukte første gang. Den er jo blitt luftet og jeg brukte alltid tisselaken på den, så den har ingen stygge flekker eller ser skitten ut.
Mädchen Skrevet 8. november 2007 #3 Skrevet 8. november 2007 Ethvert barn skal ha ny madrass. Fordi det kan være bakterier i madrassen som ikke er bra for barnet. Gammel madrass kan i verste fall føre til krybbedød: http://www.madrasseksperten.no/site/maler/standard/standard.asp?case_vis=nyhet&nyhetid=13 http://www.lub.no/oslo/lub.nsf/id/39AE5368A39455F1C125719C003DCC5F?OpenDocument
Lamaungene 07 og 10 Skrevet 8. november 2007 #4 Skrevet 8. november 2007 ethvert barn trenger ikke ny madrass...det er som det også står i artiklene bare snakk om å ta forhåndsregler og rengjøre gammel madrass/bruke overmadrass/tisselaken så ikke noe problem...i tillegg sover barnet på rygg og en bruker gjerne fester til sprinkelsengen om ungen blir for urolig/får for vane å snu seg om natten... ikke noe vits i å lage stort oppstyr av slikt... ja, de viser til økt risiko ved bruk av gammel madrass, men i forhold til hva? Du øker sjansen for lungekreft ved å røyke, men hvor stor er sjansen egentlig? Personlig sier jeg nei takk til skremselspropaganda...går an å opplyse uten å skremme..
Solstrålen80 *gutt og jente* Skrevet 8. november 2007 #5 Skrevet 8. november 2007 kjøpte overmadrass bare over jeg ja:)
yasumi Skrevet 8. november 2007 #6 Skrevet 8. november 2007 Hei, jeg har gjort det samme, kjøpte overmadrass. Har arvet en god skumgummimadrass som barna til min søster har brukt. Jeg vasket den i dusjen med glovarmt vann og såpe (et helvete å få ut såpen igjen...), slik at jeg fikk rengjort den mest mulig. Ellers kan man lufte madrassen godt, sett den gjerne ut på balkongen/ i hagen nå som det er kaldt så fryser bakteriene i hjel har jeg hørt. I tillegg til overmadrassen så har jeg et saueskinn (som også er arvet, men vasket i maskin) over denne igjen. Tror jeg er rimelig sikra :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå