Gå til innhold

Han bare våkner oftere og oftere om natten... Orker ikke mer snart!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini er 5 mnd i dag og han våkner stadig opp oftere om natten. Han roer seg som oftest med smukken, men oftere og oftere må jeg ligge med ene hånden over ansiktet hans og vugge han tilbake i søvn. (han ligger i vugge om natten)

Han får mm en gang om natten mellom 02.30 og 04.30 en gang.

Er det på tide å bli streng og ta noen netter med skriking tror dere? har ikke så veldig lyst til det enda, men sånn som det er no er jo helt grusomt. Mer sliten når jeg står opp enn når jeg har lagt meg. Ikke holdbart for meg med max en time sammenhengende søvn om gangen....

Trenger tips. (har begynt med smaksprøver på grøt)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sikker på at han ikke er mer sulten da?? kanskje gi ham mme før han legger seg, kanskje han sover lengre og uten å våkne?? tror jeg hadde prøvd det før du begtnner med skrikekur ihvertfall. dumt å la han skrike hvis han faktisk er sulten:) hvis ikk edet hjelper vet du ihvertfall at det ikke er det:)

Skrevet

Min var også sånn. Jeg slet meg ut!! Begynte med mer mat på dagtid. Fylte han opp :) Og nå dem siste dagene sover han rundt.

Skrevet

Har prøvd mme noen kvelder, når sambo har vært hjemme med han og har lagt han, uten at jeg føler det hjalp, men kan jo prøve en gang til... Men føler at han ikke sover særlig bedre etter at han har fått måltidet sitt på natten heller. 1 time 2 så er det på'an igjen...

Han har jo aldri vært sånn før:(

Skrevet

Jeg følte det og sånn.At ikke noe hjalp. Men prøv å ikke stress deg opp.. Vet det ikke er lett! :) Gjør det kjedelig som mulig om natta. Ikke lys,kose prat, Eller noe. Og gi masse om dagen av kos, mat, Nærhet. osv.. Til slutt forstår dem at det ikke lønner seg å våkne om natta..

Skrevet

Kan jo være at han trenger mer mat om natta? At du gir han pupp i stedet for å roe han med smokk og vugging? Mi lille på 4,5 mnd spiser to til tre ganger om natta... hun sovner rett etter å ha fått pupp og sover i ca tre timer før hun trenger en ny pupp;-)

Skrevet

vi og hadde det sånn med tassen vår, nå er jo han anart 3 mnd, men har ville ikke sove om kvelden selv om han var trøtt, måtte stryke på han og gå inn med smokk hele tiden.. han skal ikke gråte seg i søvn. men nå etter to uker med de samme rutinene hver kveld sovner han med engang han kommer i senga si.. samme etter nattmåltid måtte som regel inn med smokk maange ganger før han sovna igjen, men nå sovner han med engang.. ammer i mørket på rommet, og snakker ikk emed han.. bare lager rolige lyder.. litt vanskelig når han setter opp det nuudelige smilet til meg, men da smiler jeg tilbake og stryker han på kinnet. prøv å gi mer mat på dagen og kvelden, og mme så tror jeg nok det løser seg skal du se:) kanskje ha en flaske med mme stående klar som du kan varme å gi om natta??

Skrevet

Det er ikke tenner på vei da? Vi har vært gjennom to lange perioder med masse nattavåkning som endte i tenner. Han våknet også masse da han var forkjøla, men det ville du jo merket. :-) Luft i magen etter siste måltid? Kald / varm? Jeg mener bare at han kan jo ha noen "problemer", og skrikekur er ikke noe koselig om han trenger trøst...

Vi opplevde også at grøt sent på kvelden var en dårlig ide, da ble det urolig netter. Tåler det bedre nå som han er 7 mnd. Nå om dagen kryper han stadig ut av dyna og må redynes noen ganger om natta i tillegg til en mating, så jeg har en ide om hvordan du har det, selv om det ikke er så ille som hver time her. Håper det ordner seg! Det som er sikkert er at intet er stabilt med de små! Om et par uker sover sønnen din natta gjennom for alt du vet! :-)

Skrevet

Jeg er som du sikkert vet tilhenger av Ferber, men ville ikke begynt på noen kur før han er oppe i 2 hele måltider om dagen. Da vet du at han får nok mat på dagtid. Ville gitt det 2-3 uker til....hvis du orker da!?

Skrevet

Helsesøster mente han var så stor nå etterhvert at han ikke trengte mat om natten mer. Men kan jo alltids legge han til og se om det hjelper, om han sover bedre da. Men etter at han har fått det faste måltidet sitt om natten er han bare rolig i en time-to før han er urolig igjen. Kan være tenner også. Han klør mye, m det har han gjort lenge nå. Men kan jo være de kommer nå.

Om dagen sover han verfall mye roliger synes jeg. Da sover han ute i vognen sin.

Mamma sier bare at han gir seg når han er konfirmert... Mye trøst å få der ja:)

Skrevet

Hvis det er tenner, så prøv å smøre han med dentinox på gummen. Jeg ville også ha gitt mere grøt, øke ganske fort fra smaksprøver til en porsjon. Gi han grøten på formiddagen i tilfelle han får vondt i magen av det.

Vi hadde det også sånn, fra å sove hele natta fra han var 2 mnd til å våkne flere ganger om natta når han ble 5, 5 mnd. Det går over...

Skrevet

Min er også 5 mnd i dag!!

Og det er likedan her :( Han våkner 2-3 ganger mellom leggetid og morgen, jeg har hittil bare tatt fram puppen i den tro at han er sulten. Vi har også bare begynt med smaksprøver på grøt, noen t-skjeer, så han fullammes fortsatt egentlig.

Min roer seg når han har fått mat, da, men tidligere spiste han kun en gang pr. natt i 04-05-tida, nå spiser han i 22-23-tida, 02-03-tida og 05-06-tida....

Jeg håper og tror det løser seg når grøten blir etablert.

Good luck til begge oss:)

Skrevet

Vet ikke om det kan hjelpe dere, men jenta vår sov mye bedre da jeg kjøpte sånn babysovepose/babysafe til henne! Den er ikke bundet fast, men med posen på får hun ikke sparket av seg dyna.

Før posen våknet hun ofte, ja noen ganger hver time, men nå sover hun 9-10 timer i strekk :)

(hun er riktignok 9 mndr, men allikevel....)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...