Gå til innhold

Noen her som har vært på Island???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått tilbud om å bli med dit i februar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bodd der. Hva er det du lurer på?

Skrevet

Reis sier jeg! Har vært der for maange år siden, og kunne gjerne ha tenkt meg tilbake å prøvd den blå lagune!

Skrevet

Litt redd for å ta fly. Syns det virker så langt! Er det dyrt å handle der?? Er det noe du kan anbefale vi kan gjøre, shoppe??

Skrevet

Det tar bare to og en halv time å fly dit (fra Oslo i hvert fall) så det er ikke veldig langt! Prisnivået er som i Norge, altså ikke spes billig. Anbefaler å bade i den blå lagune, shoppe, se geysir, m.m.

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Ikke langt å fly, nei, men prisnivået er høyere enn i Norge da! Så dyrt å shoppe der, men en kan finne litt ekslusive ting da. Så er det masse god mat der!

(Er selv islandsk!)

Skrevet

Er født og oppvokst der :)

I Reykjavik finner du mange butikker med sinnsykt tøffe klær, og ikke minst sko... Do die for :) Men det er dyrt, ikke akkurat H&M priser.

Du finner 2 store kjøpesentere som jeg ville anbefale: Kringlan og Smáralind. Og så er hoved gaten for shopping: Laugarvegurinn som er midt i sentrum av Reykjavik.

Bortsett fra shopping, så er sånne typiske turist ting som å gå ri på islanskhest, turer med snøscooter eller svære spesiell ombygde biler på snøen. brrr... kaldt...

Tur til blå laguna, lukter litt rart der men du verden huden blir ganske god etter et besøk og så er det varmt og behagelig. Kansje en SPA dag der. det er deilig det :)

Ellers så er det en tur til Geysir, en klassiker...

Mange flotte gåturer i fin natur, men det er kaldt der så ta med luer og votter ;)

Skrevet

Vi er 14 stykker som skal dit.. blir vel i uke 9. Fra torsdag til søndag.. Er litt spennt på å ta fly da. 12 år siden sist!!!!

Skrevet

Det er dyrt der ja men du får handlet Taxfree i de allerfleste butikkene. DVS hvis du handler over 400norske så kan du be om Taxfree blankett og så får du tilbake ca 12%.

Jeg er fra Island selv og dette gjør jeg hver gang jeg er hjemme. Jeg handler stortsett alle klær til unga der, og syns ikke det blir så dyrt pluss at da har barna mine klær som ikke alle barn her i Norge har.

Ellers er naturen fantastisk. Du bør ta denne turen hvis du har muligheten til det, du vil angre ellers.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...