sirkelkatten Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 Når jeg lager mme til poden på 8 mnd tar jeg kaldt vann fra springen og varmer i micro til romtemperatur. Han vil ikke ha det noe varmere. Jeg kaster alltid restene, men det blir jo mye som går i vasken. Er det trygt å bruke opp igjen melken på flaska siden den ikke egentlig varmes først?
Mamsen og lillegutt Skrevet 8. november 2007 #2 Skrevet 8. november 2007 Jeg vil ikke si at det er trygt. For når han har spist av maten så kommer jo det bakterier i flasken fra han,og de gror sikkert fint til neste gang du skal gi... Men jeg er ingen ekspert,har bare mange tanker i hodet:) Lag litt mindre porsjoner kanskje? og heller lag litt til hvis han er mer sulten...
Faylinn Skrevet 8. november 2007 #3 Skrevet 8. november 2007 Nei! Poenget er at melka som blir til i det pulveret blandes med vann ikke skal være mer enn 1 time gammel. Det er i tilfelle den bakterien som begynner med e (?) er i akkurat den pakka du kjøpte. I 99% eller noe er det ikke fare, men siden barn har blitt syke og dødd er det jo ikke vits å ta sjansen på at bakterien ikke er der. Vi kaster også MYE melk! *sukk* se flaskeposten.org
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå