Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 Får babyen tak i det brune rundt vorta også? Bruker skjold selv, og synes ikke det ser ut som om veslegutt tar så mye mer enn vorta i munnen. Tuppen på skjoldet er jo ganske stor, jeg har begge str.
Mamsen og lillegutt Skrevet 8. november 2007 #2 Skrevet 8. november 2007 Jeg har brukt skjold. Og gutten min hadde bare tuppen på skjoldet i munnen. Men nå tar han heldigvis puppen min uten skjold:) Men han har ikke så mye av det brune i munnen nå heller.... Hvorfor bruker du skjold?
Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #3 Skrevet 8. november 2007 Gutten min har kort tungebånd, og får derfor ikke tak på brystet. Har brukt skjold en uke nå, og det fungere kjempefint faktisk! Så foreløpig var det en god investering for oss:o)
peanut:) Skrevet 8. november 2007 #4 Skrevet 8. november 2007 Hei. Vil bare si at jeg brukte skjold i 3 mnd, pga ammesmerter som ingen kunne forklare...Gikk kjempebra å bruke dem såpass lenge!!Mange som stresser med at man mister melka dersom man ammer lenge med skjold, men det var IKKE tilfellet hos oss:-)Her rant det til tider over ;-) Trodde foresten at man fikk kuttet tungebåndet dersom det var kort? Mener å huske at lillesøsteren min fikk det...eller var det kanskje stramt tungebånd hun hadde???;-)
lisje marthemora Skrevet 8. november 2007 #5 Skrevet 8. november 2007 Jeg visste ikke at det fantes 2 str. heller jeg da. Nå er hun 7 1/2 mnd og har brukt skjold siden hun var 3 uker. Det går helt fint, men det er kun vorta hun får tak på.
peanut:) Skrevet 8. november 2007 #6 Skrevet 8. november 2007 Finnes prematurskjold og vanlige skjold:-)
m@rie82 Skrevet 8. november 2007 #7 Skrevet 8. november 2007 hei! jeg har brukt skjold de første 2-4 mnd'ene med begge barna mine. da jeg fikk nr1 brukte jeg skjold til han var litt over 2mnd'er. han var slapp pga gulsott, og hadde problemer med å få tak på puppen. etterhvert viste det seg at han hadde litt kort tungebånd også. men så hørte jeg noen som sa at når de nærmer seg tre mnd'er strekkes tungebåndet. så da han nærmet seg 2,5-3mnd'er prøvde jeg litt uten skjold - og det gikk kjempefint!! han fikk godt tak på puppen! nå med nr2 har vi brukt skjold litt lenger. men vi sluttet etterhvert med skjoldet denne gangen også. hun er ikke alltid like flink til å få skikkelig tak på puppen. hun vil bare ha brystvorten, men jeg drar forsiktig i haken hennes slik at mer av det brune kommer inn under underleppen. det fungerer ganske bra. og hun er blitt flinkere og flinkere til å ta mer av puppen i munnen.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #8 Skrevet 8. november 2007 Takk for fine svar alle sammen! Legen min sa at nå til dags spalter de ikke tungebåndet så lenge babyen får i seg mat og legger fint på seg. Ble faktisk tipset til å prøve skjold av en barnepleier, men hun sa at jeg skulle forsøke uten etterhvert. De anbefaler det vel ikke ellers. Har prøvd uten også, men det går ikke like bra... Så takk og pris for skjold akkurat nå! Har nok melk enn så lenge:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå