Gå til innhold

Forsikring for baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags forsikring skal dere ha for barnet? Jeg har hørt om Trygghansa sin forsikring "VenteBarn" som gjelder fra 28.uke i graviditeten, men finnes det flere? Som dekker skader under fødsel og fra babyen er nyfødt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har forsikret våre barn i Gjensidige, men der har de bare tilbud fra barnet er 3 måneder gammelt. Jeg tegnet forsikringen for 4-5 år siden, den gangen sammenlignet jeg mange tilbud og fant ut at Gjensidige sitt var best, men jeg har ikke sjekket siden, så det er ikke sikkert at det samme gjeldet i dag.

Alle selskapene har forskjellige priser, og det er veldig forskjellig hva som dekkes. De billigste gjelder bare ulykke, mens det er flest barn som rammes av sykdommer. Noen dekker privat behandling, mens jeg har god erfaring med tilbudet fra det offentlige til barn, så jeg prioriterte ikke det.

Skandiabanken har en barneforsikring, og de har laget en oversikt på sine hjemmesider der de sammenligner priser og vilkår for de forskjellige tilbudene i markedet.

Skrevet

Har sjekket masse forskjellige og funnet ut at TryggHansa er de eneste som tilbyr forsikring fra før barnet er født. Fra nyfødt er det vel noe som heter ACE. Fra tre måneder er det fremdeles Gjensidige som kommer best ut...

Skrevet

Ja, vi har tenkt å få Gjensidige sin forsikring etter hvert. Blir nok Trygghansa sin fra nå av da, greit å ha en forsikring fram til barnet er 3 mnd også.

Liker egentlig ikke Gjensidige så godt (MASSE rot), men andre forsikringsselskaper er jo sikkert ikke noe bedre så... Best å ha alle forsikringene samlet på et sted.

HI

Skrevet

Jeg synes at Storebrandt sin utvidede virker best fra 3mnd.

Skrevet

Blir ikke barnet automatisk forsikret til den er 18 år, gjennom forsikringene til mor og far?

Skrevet

Vi skal ikke ha forsikring. det forsikrer oss med gode ord, men om det oppstår noe er det bare så vanvittig vanskelig å få penger.

Har selv vært forsikret og ble skikkelig skadet. Kjempet i tre år før jeg fikk utbetalt penger - og da var det først etter at jeg hadde kontaktet advokat...

Skrevet

til anonym 19:24

hvorfor skal ikke du forsikre barnet ditt da??

siden du har vært forsikret og vært utsatt for en skade og har kjempet i 3 år før du fikk utbetalt penger, da skjønner jeg ikke hvorfor du ikke vil forsikre barnet ditt !!

hvis du ikke har forsikring så får du heller ingen ting igjen om barnet dør eller blir invalid ! det er jo ikke snakk om mange hundre kroner i mnd!

Skrevet

Vi har forsikret 3 åringen vår hos Sparebank 1, mener den gjaldt fra den dagen han ble født. Kommer til å tegne forsikring på nestemann også.

Jeg mener å ha lest at innboforsikringen våres kan dekke eventuell ombygging opp til en viss sum av huset pga skade/sykdom hos barn før fylte 18 år. Tror det gjelder også ved fødsel.

Jeg bør nok ta en gjennomgang, har ikke helt kontroll på hva vi betaler for.

Skrevet

Barn blir ikke forsikret gjennom mor eller far, de må ha egen forsikring, men d holder at en av foreldrene tegner forsikringen..

Så tropp opp i banken jenter når deres kjære lille har kommet til verden, ta m fødselattest og forsikre det mest dyrebare dere har...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...