Gå til innhold

til dere med barn som er rundt 2 år.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mye snakker barnet ditt,og snakker han/hun bare sånn at dere forstår det,eller er det tydelig språk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hun var 2 var det mest sånn som bare vi forstod. Nå når hun er 2,5 har hun fortsatt sin egen vri på mange ord, men nå skjønner de fleste andre henne godt også :o) Stor forskjell på det halvåret altså!

Skrevet

snuppa mi er akkurat fylt to og hun snakker setninger nå, ikke helt rett eller rent, men alle forstår henne :) hun fikk ikke språk før i høst, men da løsnet det totalt :) veldig gøy, men og snodig å ha fått en samtale partner som sier det den mener og vil hehe.. vant med å snakke med meg selv jeg og få de svarene jeg vil hehe..

Skrevet

Har en gutt på snart 21 mnd. og han snakker ikke så mye enda. Ikke forståelig iallfall:-) Kommer enkeltord da.

Ingenting å stresse med, for dette er veldig forskjellig. Yngste jenta mi snakket nesten reint da hun var 2,5 år, mens med søsteren tok det lenger tid igjen.

Skrevet

Snuppa mi ble 2 år i september og snakker ganske reint. Lange setninger med masse ord, kan synge mange sanger og gjør seg forstått blant de fleste. Her om dagen ropte hun på buitikken "pappa, kan jeg få tyggis???" Hehe....tar etter storesøstra. ;o)

Skrevet

Når hun var 2 år, så sa hun "mor" til bestemor og "far" for bestefar. (fikk bare med seg siste stavelsen) Mam=banan, osv. Ingen setninger, og vi som kjente henne godt forsto henne nok best.

2 år og 4 mnd snakker hun mye mer, hele setninger blant annet "Meg ikke like den" (akkurat den setninga har jeg ikke lengtet så veldig etter, gitt!) Det er kjempegøy med språket hennes i denne perioden.

Men det er jo så forskjellig hvor tidlig ute de er. Jeg kjenner mange som er tidligere enn vår (sa setninger ei stund før fylte 2 år), og som er treigere, uten at det var noe galt.

Skrevet

Mi minste har snakket veldig bra før hun var to, tidlig ute med språket.Nå nermer hun seg tre, og det er vel bare noen r'er og litt rare utalelser av noen ord å pirke på. uten om det så snakker hun veldig bra.

Mi eldste snakket så og si ikke før hun var 2,5 hun var en treging som meg.

Det løsnet veldig da vi kom til barnelegen og fikk sugd ut ørevoks som en tilfeldig turnuslege oppdaget på helsestasjon. Ingen av de andre legen som har klart å finne det ut nei.

Skrevet

Min er 2 år og 4 mnd. og han snakker enormt mye, og veldig rent og tydelig. Han snakker stortsett hele setninger og er også begynt å synge.

Eks. på ting han kan si:

Hxxxx spise sjøl vettu.

Eg e forsynt

Hatt det kjekt i barnehagen i dag.

Men som førskolelærer vet jeg at han er veldig langt fremme språklig og at så flink som han er til å snakke ikke er gjennomsnittet i den alderen.

Men han observerer veldig mye hva folk sier, fanger opp det meste og repeterer for seg selv. Av og til om kvelden når han er lagt seg kan han ligge å ramse opp navnene på alle han husker fra barnehagen, og små beskjeder som f.eks. den og den har fri i dag, eller har spist godt etc.

Skrevet

Hun sa forresten 10 ord da hun var 9 mnd, begge mine har vært tidlig ute med språket. :o)

Skrevet

Min er 21mnd og han har kommet seg i det siste med ord. Mest enkelt ord da. Mange ord skjønner de i bhg og besteforeldre osv også og mange ord er det bare vi som skjønner. De eneste sentningene han sier er mere mat og sitte her. Er så godt nå som han endelig gjør seg litt mere forstått selv om det enda er langt igjen til å kunne prate ordentlig..

Skrevet

Snuppa er litt over 19 mnd og snakker veldig bra,, litt setninger, kan synge 4-5 sanger o.l. andre enn oss forstår henne også. Synes det er så morsomt å endelig kunne snakke med henne hehe, hun har begynt å fleipe litt også.

Her for en ukes tid siden så var vi i en møbelforetning og snuppa løp foran meg og var helt i hundre, plutselig stopper hun ved en stol som er trukket i saueull, der står hun å ler seg ihjel og slår seg på kneet (begynt med det nå) så ser hun på meg å sier "haha mamma se, bæææææ" både jeg og en annen dame knakk sammen i latter, da så hun på oss, smilte skjevt og sa "bare tulla" før hun løp videre.

Sikkert ikke like utrolig morsomt for dere da hehe, menjeg selv syntes det var hysterisk morro ;)

Skrevet

Hun babler veldig mye men sier ikke så mange tydelige ORD. Men det er fordi hun er ørebarn og skal operere inn dren. Språket kommer nok skal du se :) med mindre du er bekymret så ta deg en tur til legen eller helsesøster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...