sikat Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 Lurer bare åp hvilke jobber dere har som er sykemeldt pga bekkenløsning? Jobber selv i en kontorjobb, hvor det jo ikke er så mye ståing og gåing. Har begynt å plages litt med bekkenet nå, men ønsker å være i jobb lengst mulig. Kan en stillesittende jobb også være dårlig for bekkenet? Kjenner det stikker til når jeg sitter i samme stilling en stund eller når jeg beveger meg for å endre stilling. Noe jeg kan gjøre for å gjøre det 'trygt' å være i full jobb så lenge som mulig?
Solstrålen80 *gutt og jente* Skrevet 8. november 2007 #2 Skrevet 8. november 2007 du kan trene hos fysio. f.eks. ta øvelser,lære deg å stå riktig,ikke belast ene foten mer enn den andre.basseng kanskje? hør med din lege:) jeg jobbet i barnehage,å det ble altfor mye bøying til att jeg klarte å jobbe der:(
Niem og Patrick Skrevet 8. november 2007 #3 Skrevet 8. november 2007 Elektriker.. så det ble mye ståing, gåing, klatring, klyving, kryping etc.. Så det ble litt vanskelig
Gjest Skrevet 8. november 2007 #4 Skrevet 8. november 2007 Det du burde gjøre er å reise deg og gå korte turer. Kanskje 5 minutter hver time, så får du løst opp litt. Det er enda værre å gå sykemeldt store deler av sv.sk Det prøvde jeg sist..Endte opp med å sitte hjemme i 5 måneder og telle tiden til jeg kunne få igjen livet mitt. Kom deg til fysioterapi før det blir så ille at du trenger hjelp til å reise deg. Lykke til:)
sikat Skrevet 8. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. november 2007 Ja, frykter d å bli sykemeldt(iallefall 100%), blir gal om jeg må gå hjemme og daffe over lengre tid, har vært sykemeldt en gang tidligere i mitt yrkesaktige liv og det var i en uke, og det var mer enn nok, hehe.
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 8. november 2007 #6 Skrevet 8. november 2007 Jobber som dansepedagog i kulturskolen, så masse fysisk aktivitet der. Vondt, ja! Derfor var det deilig å bli sykmeldt, selv om jeg egentlig hater å gå hjemme. Har ikke noe valg når ståa er sånn som den er nå. Men jeg får også vondt når jeg er i ro, spesielt i/rundt halebeinet når jeg sitter. Har du merket noe til det? Men jo "riktigere" jeg sitter, jo bedre er det, f. eks er en myk stol eller bilsete mye verre enn en pinnestol. Vet ikke om det er bare rumpa mi som er rar, eller om det er vanlig jeg... Ellers er nattesøvnen så godt som borte, får så vondt "inni" hofteleddene av å ligge. Sutre, sutre=P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå