ragna Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 kan man egentlig være trygg for at slikt ikke kan skje her i lille norge? hører det er mange som "trøster" seg med at realiteten her hjemme er en helt annen enn der. men det er den da ikke? jeg ganske sikker på at man hadde samme tanker i finland. hva tenker dere lærere? hva kan man gjøre for å forebygge slike tragedier? når man tenker på hva attentatmannen hadde lagt ut om seg selv på youtube kan man klø seg ganske kraftig i hodet over at ingen reagerte?
Libido- Skrevet 8. november 2007 #2 Skrevet 8. november 2007 Jeg fatter og begriper ikke hvorfor noen kan si at det ikke kan skje i Norge. Hva gjør oss så unike liksom? Man skulle vel kanskje hatt et youtube "politi"? Sikkert mye tragisk som ligger der.
ragna Skrevet 8. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. november 2007 jepp, det er akkuratt det jeg også mener, at man er temmelig blåøyd om man går rundt og luller seg inn i en fantasi om at ingenting kan hende lille norge. tror mange tragedier kunne ha vært unngått om man hadde egne folk til å ta seg av historiene som florerer på youtube.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #5 Skrevet 8. november 2007 Hvis youtube er så ille at man trenger eget politi for å overvåke det, burde kanskje hele youtube vært nedlagt? Bedre det enn at syke hoder sitter og spenner hverandre i været og får ideer! Synd han daua, skulle overlevd og måttet leve med sine gjerninger (i fengsel) resten av livet! Men for de pårørende til offrene så var det vel best slik.
Gjest Skrevet 8. november 2007 #6 Skrevet 8. november 2007 Bare vent til det skjer her - er det i Oslo sier resten av landet at ja, sånn er det i Oslo, godt det ikke skjer sånt her hos oss, hadde nå aldri villet la ungene vokse opp i Oslo, nei, for der er dem jo gærne hele gjengen. Skjer det et mindre sted klarer man nok å koke sammen en forklaring da også.
yvve73 Skrevet 8. november 2007 #7 Skrevet 8. november 2007 Det er jo skikkelig typisk norsk å si at sånt ikke kan skje i Norge. Finland og Norge er da ganske likt spør du meg. Før eller senere kommer det helt sikkert til å skje her i landet også. Dessverre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå