Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 Jeg har en 15 dager gammel baby og hun får mm. Jeg ser på henne at hun har lagt på seg og kanskje vokst litt men uansett er jeg bakymret for at hun ikke får nok mat. Når jeg trykker på puppene så kommer melk med en gang og hun spiser og sover hele dagen, gråter kun når hun våkner som regel 4 timer etter at hun har spist. De siste to nettene har hun vært våken fra ca 21 til 01:30 og jeg har henne ved pupp nesten hele den tiden. Når hun først sovner så våkner hun ikke før 06, da spiser hun og sover til 10. Hun gråter nesten aldri så jeg trøster meg med at hun ville skriket hvis hun ikke fikk nok mat. Det som bekymrer meg er at både min mor, søster og min tante ikke hadde nok melk og de klarte ikke å amme, så jeg driver å innbiller meg at kanskje jeg har arvet det fra dem????
MissUnderCover Skrevet 8. november 2007 #2 Skrevet 8. november 2007 Jenta di får helt sikkert nok mat, eller ville hun vært urolig og skriki mye mer.. Du er nok den heldige av dere som fikk nok melk! Hvis du er urolig, kan du stikke innom helsestasjonen din og veie henne, men jeg synes det høres ut som at du har mer enn nok melk til henne!
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 8. november 2007 #3 Skrevet 8. november 2007 synes det høres ut som at hun virker godt fornøyd jeg. Hvis hun leverer våte bleier og legger på seg så får hun vel nok mat.
*ønsker nr 2* Skrevet 8. november 2007 #4 Skrevet 8. november 2007 det er normalt at de henger ved puppen hele kvelden sånn.. ette en hel dag med amming, er det mindre melk i puppen, men desto mer tykk melk.. hun sover jo lenge på natten, så alt er helt normalt.. slitsomt er det om kveldene, men det gir seg.. ligger en link om kveldsamming på ammedebatten, ta en titt på den du
Forskeren Skrevet 8. november 2007 #5 Skrevet 8. november 2007 Enig med hun over her, de sier i fra om de ikke får nok. Det høres jo helt perfekt ut, at hun sover så masse og nesten aldri gråter. De fleste babyer har sutretid på ettermiddag/kveld i starten og vil ha pupp hele tiden, noe som får mange til å tro at de ikke har nok og gir mme i tillegg. Men som regel er det bare å tilby pupp når de krever det, så ordner kroppen resten. Men det høres jo ikke ut som om babyen din har sånn sutretid heller (ennå i alle fall).
Forskeren Skrevet 8. november 2007 #6 Skrevet 8. november 2007 Leste ikke innlegget nøye nok..... Fint at du gir henne pupp den tiden om kvelden når hun krever det! Det er helt normalt at de henger i puppen på kveldstid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå