venter nr2;)19,03,08 Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 Glader meg sykt! Eg lurer på hva tradisjoner dere har?på hvilken dag ting skjer?eg har ikke mor og far selv og er "bare"25år,har ein gutt på 3,5år og venter nytt barn i mars og vil så gjerne begynne med tradisjoner,men har ingen og spørre og lurer............ 1 DESEMBER:pynting mad adventsting og kanskje andre nisseting??? for den som ikke kan vente:-) (meg) hehe... LILLEJULAFTEN: er jo Grei: pynte juletreet:) d veit eg hehehe og det skal eg holde på! JULEAFTEN:God julefrokost,så grøt til "lunch",Middag i 17,00 tida(opp og ned), kaker,keffe og opning av gaver. dagene før og dagene etter???????? noen med foorslag???
cille74 Skrevet 8. november 2007 #2 Skrevet 8. november 2007 jeg pleier å sette frem adventstaker og adventsstjerne i vinduene til første søndag i advent, ta henger jeg også opp julegardiner på kjøkkenet og kjøper noen julestjerner. Jeg venter med all pyntinga til lillejulaften så slipper jeg å tørke støv rundt julenissene og englene... på luciadagen den 13. bruker vi å lage lussekatter som vi koser oss med til kvelds. så baker vi julekaker innimellom når vi får lyst til det, prøver å ikke stresse for mye. på lillejulaften spiser vi grøt med mandel i hos mine foreldre, da er alle søsken med barn samla og det er kjmepekoselig. om kvelden når vi er ferdige med pyntinga, kommer den ene broren til mannen min på besøk og vi koser oss med spekemat. På julaften spsier jeg en god og lang frukost sammen med ungene(mannen jobber alltid på formiddagen). Vi koser oss og ser litt på tv, før de to eldste evt. drar til sin pappa (annenhver jul). Når vi er samla til julefeirng alle sammen, er vi her hjemme, men når de to eldste er hos sin far, pleier vi å feire enten hos mine foreldre eller hos svigers. De åra de eldste barna er hos faren sin, kommer de hjem andre juledag, og da ferier vi en slags julaften til, med julemiddag og pakkeopning sammen med dem. uff... dette ble langt, men håper du har fått noen tips til å lage din egen tradisjon. ha en fin førjulstid
venter nr2;)19,03,08 Skrevet 8. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. november 2007 takk:) ha en fin førjulstid du og!!!
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 8. november 2007 #4 Skrevet 8. november 2007 Vi gjør på den måten at 1. advent henger vi opp adventstjerne og setter fram adventstaken. Dersom 1. advent er før 1. desember henger vi også opp julekalenderen. Vi går nissemasj en søndag i advent. Veldig koselig tradisjon oppi marka her. Vi baker pepperkaker og pepperkakehus i løpet av desember. Og så pynter vi skikkelig til jul med nisser og juletre og alt som skal til siste helgen før julaften. Vi har alltid pyntet treet lille julaften, men har de siste par årene gjort det siste helgen som sagt. Julaften er det pysj til langt på dag. Grøt har vi til lunsj. Kalenderpakken ligger under treet denne morningen og inneholder snop og julehefter. Vi spiser god frokost, leser og ser alle de kjente tingene på tv. Og spiser snop. En tur til gravlund pleier vi å ha i momanget vi skal reise bort. Sånn på ettermiddagen. Middagen skal være klar på bordet kl 17:00. Dette er viktig Da ringes som kjent julen inn. Så spiser vi. Rydder av middagen og spiser dessert. Rydder bort så alt er klart og så dekker vi kaffebordet. Kaffe og kaker blir småspist utover kvelden og gaveåpning går innimellom. 1. eller 2. juledag (det som passer best for alle) har vi lunsj for familien hjemme hos oss. Da er det ikke spart på noe og vi spiser i timesvis. Veldig koselig. Resten av julen går med til lek, kos og noen dager jobbing.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå