preggy pop Skrevet 7. november 2007 #1 Skrevet 7. november 2007 Jeg bor i Oslo, venter baby, er ikke spesielt rik i og med at jeg fortsatt er student. Mannen jobber, men har ikke superhøy lønn, akkurat. Vi fikk såvidt lån til leilighet... Med andre ord blir det vanskelig for oss å få råd til bil på en stund. Noen som har erfaring med å bo med baby i Oslo uten bil?
Gjest Skrevet 7. november 2007 #2 Skrevet 7. november 2007 He he... Vi har et barn på over 3 år, bor i Oslo uten bil. Ingen problem i det hele tatt. Men vi bor i nærheten av både buss og bane. Bussen kan være et problem, da det ofte er lite plass til barnevogn der, men med banen går det som regel veldig greit. Nå venter vi nr to og da er det greit med bil(fordi vil ønsker å farte litt mer rundt fra nå av). Lykke til )
Tante Barbara Skrevet 8. november 2007 #3 Skrevet 8. november 2007 Jeg bor i Oslo uten bil og tror egentlig det ville blitt mer stress med bil, siden det koster masse å ha parkeringsplass og det er vanskelig å finne plass hvis du ikke har. Vi bor sentralt og har barnehagen 2 minutter unna og jeg jobber i sentrum, så bilen ville stått store deler av tiden uansett. Men i helgene og når vi skal på besøk til noen utenfor Oslo osv. ville det vært fint å ha bil. Jeg har derfor tenkt å melde meg inn i bilkollektivet. De har stasjoner over hele Oslo, der du kan hente bil og det er mye billigere enn å eie bil. På forbrukerinspektørene på NRK sa de at dersom du ikke kjører mer enn 7000 km per år vil Bilkollektivet være den billigste og beste løsningen.
Nosa Skrevet 8. november 2007 #4 Skrevet 8. november 2007 Hei! Vi har noen venner som bodde i Oslo uten bil, men som var med i en forening hvor de medlemmene kunne "leie" biler når de trengt det. Både får korte turer og helger og ferier, husker dessverre ikke hva den heter...skal høre med de!
Gemini7 Skrevet 8. november 2007 #5 Skrevet 8. november 2007 Jepp- vi har ei jente på 5 år og har klart oss uten bil i alle disse årene- helt til nå. Tidligere har det gått greit fordi vi bodde nærme barnehagen, begge var studenter (dvs ingen MÅTTE rekke et annet sted i byen kl 8 på jobb), og vi hadde god forbindelse m bane og buss. Men skal innrømme at jeg mang en gang forbannet avstandene i Oslo og syntes det var et hat å stå ute i regn m fullastet barnevogn m varer og vente på busser som ikke kom osv. kave seg over brøytekanter m tung vogn osv osv. Jeg er IKKE glad i snø og vinter, så da drømte jeg daglig om bil. Nå har vi kjøpt oss en, det tvang seg frem da begge begynte i full jobb og vi flyttet lenger unna barnehagen. Nå bor vi, jobber og har barnehage i 4 forskjellig bydeler- så det hadde ALDRI gått uten bil (prøvde det en stund og jeg brukte da 3 TIMER tur-retur hjem/bhg/jobb HVER DAG pga alle bytter og venting på buss osv). Men alt kommer an på avstander til jobb, bhg osv. Så lenge alt er nært er d ik noe must m bil selv om man får barn!!
mine små alver... Skrevet 8. november 2007 #6 Skrevet 8. november 2007 I oslo går det jo faktisk an å ikke ha bil!! (spørs jo seff hvor du bor da men..) kollektivtrafikken går jo over allt. Og så mye som det faktisk koster å ha en bil idag,for ikke å snakke om at du slipper å lete etter parkeringsplass i byen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå