Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #1 Skrevet 7. november 2007 Når man har delt foreldreansvar, men en har hovedomsorgen. Kan den som da ikke har hovedomsorgen fritt legge ut bilder av barna på nett da? Eller er dette noe begge må gokjenne først?
Gjest Skrevet 7. november 2007 #2 Skrevet 7. november 2007 Tror nok den som har hovedansvaret har lov til å gjøre det uten samtykke, men det kan jo være lurt å informere den som ikke har ha om at man har lagt ut bilder. Jeg har gitt bf streng beskjed om at han ikke for lov, men nå har jo jeg hovedansvaret da.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #3 Skrevet 7. november 2007 Her er det jeg som har hovedomsorgen og jeg har gitt beskjed om at jeg ikke vil det skal legges ut. Men allikevel har BF gjort det.
Gjest Skrevet 7. november 2007 #4 Skrevet 7. november 2007 Åh, hadde det skjedd med meg, jeg hadde klikka no sinnsykt! Ta det opp med barnevernet eller noe sånt hvis du ikke vil si noe til han. Håper han ikke har lagt det ut på facebook, siden at facebook overtar rettighetene til alle bildene som blir lagt ut der.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 7. november 2007 #5 Skrevet 7. november 2007 Jeg hadde nok ikke brydd meg om pappaen hadde lagt ut bilder av tulla på nettet, håper han er så voksen at han vet hva som kan skje og at det bare er vanlige bilder, med klær PÅ. Har ei svigersøster som la ut bildet av jenta mi, noen der hun satt naken i bassenget. Slikt irriterer meg litt, værtfall siden jeg har sagt klart og tydelig mange ganger at jeg helst ikke ville hun skulle legge de ut på nettet. Helt tilfeldig jeg kom over dem, og var snar til å ring min bror for å få han til å fjerne dem. Sikkert noen som synes jeg er teit som gjorde det, men jeg vil ikke legge henne ut på nettet. Om hun vil gjøre det selv når hun blir eldre så får det være opp til henne:)
Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #6 Skrevet 7. november 2007 Han har lagt det ut på nettby, på facebook for jeg dessverre ikke sjekket. Var først dama hannes som la ut bildene, de fikk jeg ledelsen i nettby til å fjerne. Fikk så hatten passet av bf og hans dame for dette, og nå har altså bf lagt de ut. Er jo tydeligvis bare for å straffe/irritere meg!!!
Lykkelig tobarnsmor <3 Skrevet 8. november 2007 #8 Skrevet 8. november 2007 Har faktisk akkurat vært oppi problemstillinga, og megleren sa da at når man har delt foreldreansvar, må begge foreldrene samtykke før man kan legge ut bilder av barnet. Hvis det er snakk om nakenbilder, er dette faktisk et såpass overtramp av personvernet at man kan saksøke den som legger ut bildene.
Singelmamma og banden Skrevet 9. november 2007 #9 Skrevet 9. november 2007 Fint å vite. En kompis av meg la ut bilder av mine unger på nettet, som han hadde tatt av dem da vi var der på ferie. Fine bilder uten noe nakenhet el noe, men jeg ba ham fjerne dem likevel. Om bf har bilder på facebook av eldste vet jeg ikke, men håper ikke det.
Matja Skrevet 9. november 2007 #10 Skrevet 9. november 2007 ÅÅÅ! Dette hadde jeg aldri godtatt, men samtidig legger jo jeg ut bilder av lille gull da... Men bare der man må ha passord for å se de. Eller på Facebook og der er det bare mine venner som kan se bildene. Og det ligger en million bilder på Facebook, og det er ikke slik at de som drifter FB bruker bildene helt ukritisk heller. Og dette er vel knapt en sak for barnevernet, vel?? Jeg tror jeg ville snakket med vedkommende, og fortalt årsaken til at du ikke vil at de skal legges ut. At svigermødre, nye kjærester og venner legger ut bilder av andres barn på nettet er HELT uakseptabelt!! DA hadde jeg blitt forbanna da! Det er litt sånn "kort" på en måte. Unnskyld meg, men de som gjør det er ikke særlig smarte da. Ikke i mine øyne iallefall!!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #11 Skrevet 9. november 2007 Når du skiver under på at du skal ha facebook så skriver du også på at de som eier FB kan gjøre hva pokker de vil med bildene som blir lagt ut der. FB har nå rettighetene over bildene og dersom de bruker dine bilder i promotering av FB så har ikke du noe å si.
Gjest Skrevet 9. november 2007 #12 Skrevet 9. november 2007 Pappan til lucas har bilder av han på nettby, dem la han ut før dna testen var ferdig tilogmed, men jeg syns ikke det har noe å si så lenge det ikke er nakenbilder, jeg har jo selv en drøss med bilder av lucas så hadde bare blitt rart om jeg ikke lot han ha noen på nettet:)
Gjest marie-s Skrevet 9. november 2007 #13 Skrevet 9. november 2007 Herregud det var da voldsomt, hva er så farlig om barnefar legger ut bilder av barnet på nett? De som er så mot dette burde virkelig boikotet dette forumet, bare skroll litt nedover denne siden og se hvor mange bilder av barn man finner. Tror dere virkelig at f.eks. pedofile gidder å sitte å bla gjennom alle åpne album på facebook for å finne kanskje et bilde av et nakent barn i løpet av en hel dag med leting? Desverre så har de egne forum hvor de bytter bilder, selv er jeg av den oppfattning at alle som tenner på barn burde fått kappet av både det ene og det andre, men nok om det. Men det å være så i mot noen bilder av barnet sitt i en profil på nettet vil jeg si er å overreagere og jada for all del bland barnevernet inn i dette så slipper vi nok barnehager i fremtiden (siden mye av dette blir tatt fra samme budsjett) og de barna som kunne ha trengt hjelp av barnevernet "slipper" å få det. Jeg er faktisk så stolt av gutten min at det plager ikke meg at hele verden ser hvor flott han er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå