Gå til innhold

Uke 36 og deromkring, hvordan ligger dere an?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har dere baggen klar og babytøyet vasket? Er dere lei av magen? Er dere klar for baby sin ankomst?

Det gikk plutselig opp for meg at mitt første barn kom ut av magen i uke 38, og der er jeg jo snart nå!!! Må se og komme meg i hakk og forberede meg på tilværelsen med spedbarn igjen... :-) Det føles liksom så lenge til termin siden jeg jobber enda, håper at jeg får tid til litt rugetid etter at jeg går i permisjon 18.nov.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er i uke 35 nå og har akkurat begynnt å få ting på plass..Har skaffet det meste av nødvendig utstyr, å vasket alle babyklærne jeg har!:)

Er ikke direkte lei av magen, men litt lei av å ikke kunne ha på meg vanlige klær, gå uten at det gjør sinnsykt vondt ( sliter med bekkenløsning), å være trøtt så å si hele tiden selv om jeg har sovet 5-6 timer på natta. Vet jo at det nærmer seg, men føles litt fjernt at jeg om noen uker skal bli mamma;p

Å sykehusbagen er ikke pakket, og kommer heller ikke til å pakke den før det nærmer seg litt mer!

Dere andre da?? klare for baby?:)

Skrevet

Jepp, SUPERKLAR for ny bebis her:).. Er i uke 36 her, fødte også sist i uke 38, så nærmer seg nå.. Går med masse maserier med 10 min imellom her, har gjort det i en uke nå, var på sjekk hos jordmor igår men "bare" 1 cm åpning. Så kjenner dette tærer på kroppen + bekkenløsning som blir verre nå som bebis kommer lengere ned i bekkenet. Har alt klart til lille Lukas kommer, pakket sykehus bagen så nå går jeg bare å venter på å få se det lille vidunderet vårt.

Skrevet

Hei!

Baggen har jeg ikke tenkt på *bløssj*. Og det begynner å bli på tide. Skal ta et raid i dag. Pakker ned halvfulle/tomme toalettsaker, et par bodyer og litt klær til jentebeibin.

Jeg er superklar til å ta i mot jenta mi. 3 gutter på 1,2 og 3 år og jenta kommer før eldstemann blir 4! Hihi ikke alle som klarer å få 4 barn på 4 år. En i 2004, 05,06 og i 07. Gleder meg, men må si jeg er lei av å være gravid nå. Føler jeg tar så lett på alt. Ingenting på plass denne gangen.

Jeg har hatt superraske fødsler. Sistemann kom kjappest. Våknet kl 4 og kjente litt tak i magen. Ringte føden 0425 og var usikker på om det kunne være fødsel. Fikk komme inn. Ringte deretter besteforeldrene som kom i et supertempo. Vi måtte sette oss inn i bilen og kjørte 200 meter og ga nøklene til besteforeldrene. Ikke god følelse å kjøre fra barna bortover den rolige gata vår, men der og da føltes det riktig tross alt. Kom på sykehuset 0505 og gutten var ute 10 minutter etter. HJELP. Nei nå begynner jeg å stresse litt.,......

Dagen i dag: PAKKE. Ha tlf nr til føden lettest tilgjengelig. Svangerskapsjournalen lett tilgjengelig.

Lykke til alle sammen :)

Skrevet

Alt av klær og mesteparten av utstyr er i hus for jeg arvet masse av min søster=) men baggen har jeg ikke pakket... må vel få fingeren ut å gjøre det snart. Bli kjekt å møte tulla mi, babylukt hmmm=D og komme inn i klærne mine etterhvert=)

Skrevet

Hei. Er 36+5 og alt er klart. Mangler noen småting i baggen, ellers er barnerom, klær, vogn og alt i orden. Fødte en uke før sist og håper på det samme denne gangen. Gleder meg vilt til å møte vidunderet. Er egentlig ikke lei, eller forresten jo.... Gleder meg til å gå turer igjen. Sliter med bekkenet + at jeg tisser hele tiden så kan ikke gå langt hjemmefra :-)

Skrevet

36+5 i dag.

Har kjøpt alt(?) jeg trenger av utstyr og klær, men har ikke vasket noe klær, gjort klar sengen eller pakket bagen. Føles fortsatt som det er leenge igjen. Får gjøre ting klart i begynnelsen av neste uke, første uka av permisjonen.

Gleder meg veldig til den lille jenta kommer, men syns fortsatt det hele er ganske uvirkelig og er langt fra lei. Har hatt et veldig lett svangerskap og er fortsatt i veldig fin form. Kooser meg med magen og alle de rare bevegelsene!

Skrevet

Er snart 32 fullgåtte uker, så ligger litt bak i løypa. tenkte å begynne å pakke når permisjonen begynner. har skrevet meg lista da.

denne gangen her var jeg veldig tidlig ute med alt av babyting.

Skrevet

Tror vi har ordnet alt til våre to små nurk. Her er det pappaen som har vasket og brettet klær - nesten rørt til tårer bare av å se de små plaggene ;-) Han bruker deler av soverommet vårt til hjemmekontor, så det blir skiftet ut med seng mens jeg og guttene ligger på barsel. Ellers er alt klart. Passert 37 uker, så nå har jeg pakket baggen også. Vi blir satt igang om 6 dager, men har litt på følelsen at de kommer før det. Så da er det greit å være klare!

Skrevet

Er 36 fullgåtte i dag. Har bilsete og vogn samt dyne og pose klar. Har ikke seng eller madrass, men dyne og 2 sengesett. Har noe klær som jeg tror holder i første omgang men som ikke er vasket. Ellers må jeg kjøpe inn håndklær, såpe, krener etc og stellemadrass. Trur jeg skal skrive ut utstyrsliste fra nett og sjekke hva jeg har/mangler:-) Om en uke går jeg ut i permisjon og da skal det shoppes samt barnerommet males:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...