Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #1 Skrevet 7. november 2007 Mye har skjedd i familien vår over en 10årsperiode, og stort sett har vi stått sammen når alt kommer til stykket. Nå er mamma og søsteren min ikke lenger like enige, og jeg føler at jeg blir stående midt oppi det. Synes ikke den ene har mer rett enn den andre i støytene. Er lei, lei, lei, og føler meg misforstått. Synes begge har gode poeng, men straks det er sagt regner de med at jeg er helt og holdent enige med den ene eller den andre. Synes de gjør livet unødvendig surt for hverandre, og føler at jeg bidrar til det når jeg ikke forteller dem hva jeg mener de gjør "galt". - de tåler ikke at noen er uenige med dem uansett, så akkurat DET er utelukket. Skal jeg bare kutte ut familien min? Vet jo at søstra mi har trappet ned kontakten med meg pga deres uenighet. Føler at jeg har stått på pinne for dem i altfor lang tid, og at ingen av dem verdsetter meg noe mer av den grunn.
pillis Skrevet 8. november 2007 #2 Skrevet 8. november 2007 Synes ikke du skal kutte ut familien din, men skjønner at det er vanskelig. Jeg synes du skal omgås hver og en, men ikke la dem snakke om hverandre. Gjør klart at du ikke ønsker å være en del av dems uenigheter og drama. Det må bli opp til dem. Her må du være kjempehard og si gang på gang at du ikke vill høre om det og styre samtalen i en annen retning. Kommer at bli vanskelig i begynnelsen men tror det gjør det mye lettere for deg. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå