Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det med deg?? Begynner vel å nærme seg IKM for din del.

Hvordan er magefølelsen denne pp?

Jeg går å venter på EL, tror den er rett rundt hjørnet snart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann Tittimor, så koselig at du har spurt etter meg!

Joda, det nærmer seg IKM for tida. Hvis det blir 10 dagers lutealfase som sist så blir det lørdag, trur eg. Men er bittelitt usikker på når EL var, FF vil ha det til at den var 3 dager etter det jeg kjente på smertene, jeg vil ha det til 1 dag etter smertene. EL-testene var litt diffuse, selvfølgelig... Så jeg er forberedt på at IKM faktisk også kan være mandag... Uansett så har jeg spotta bittelitt, og det er jo ikke akkurat noe godt tegn. Vi hadde nok ikke helt optimal timing denne pp heller, så håpet er ikke noe særlig stort...

Men det har skjedd litt andre ting siden sist, da. Spurte nemlig legen min om disse korte lutealfasene mine, og selv om gynekologen sa at det ikke behøvde å bety så mye så hadde han sagt at jeg kunne vurdere pergo. Så mandag i forrige uke ringte jeg legen og sa at vi ville bli henvist til gynekologen. Fikk brev på fredag, og var inne på time nå på onsdag. Og det han faktisk fant ut var at jeg har et snev av PCO! Som kan gi korte lutealfaser, og også økt fare for SA. (Pga for kort tid for egget å feste seg på.) Det var ikke mye altså, men nok til at det kunne være grunnen til at vi nå snart har prøvd i ett år, hatt 1 SA og 1 EXU, og har korte lutealfaser. Så neste pp skal jeg faktisk begynne med pergo. Det blir veldig spennende!

Har myst på charten din innimellom, og det ser ut som om du nærmer deg EL. Vi prøvde også med en gang igjen etter SA'n, klarte ikke å vente, vi. Syntes bare det var best å komme igang så fort som mulig... Hvordan er formen og humøret for tiden, da? Klarer du å starte på nytt med blanke ark? For meg tok det lang tid før jeg fikk EL igjen, men så hadde jeg også endel hcg i kroppen. Du testa vel negativt etter noen dager igjen, ikke sant? Da slipper du vel sikkert å vente i x antall uker på EL. Satser på det! : )

Skrevet

Kikka på charten din nå og ser at du spotter litt=( Men det blir jo kjempe spennende med pergo da! Satser på at den sitter hos deg neste pp;-)

Hva er egentlig PCO?

Ja, vi prøver igjen med engang vi, tenker som så at jeg mistet jo veldig tidlig så derfor går jeg i den trua at det er helt greit å prøve igjen med engang.

Jeg har ikke vært så opphengt i det fram til nå- men nå som EL er rett rundt hjørnet(tror jeg da) så begynner jeg å engasjere meg litt igjen... vil jo så gjerne vettu.

Skrevet

Glemte visst en S i går, PCOS heter det. Ettersom jeg har forstått så er det at kroppen har litt for mye mannlig kjønnshormon, og at eggene dermed utvikler seg til et visst stadie, men har problemer med å modnes helt. De ser da ut som cyster på eggstokkene. Selv om man har eggløsning så er det ikke nok hormoner til at egget rekker å feste seg før det blir skylt ut, derav kort lutealfase. Også mye andre greier i tillegg, har jeg skjønt. Men har bare et snev, altså, ikke noe alvorlige greier. Satser på at pergo gjør susen!

Får håpe EL dukker opp snart hos deg, på tide at vi får det til snart, ikke sant??? Åh, det hadde vært noe, om vi kunne stukket over til 1. tri og BLITT der! Jaja, det er jo iallefall koselig her på Bli Gravid mens vi venter. ; )

Skrevet

Tror jeg har hatt EL nå, tempen har ikke steget så mye men kanskje den er høyere i morra. Satser på at spiren sitter nå ;-)

Også med pergo på deg så ses vi om en mnd tid på 1 trimester =))

Optimismen lenge leve=)

Lykke til med pergo`n, det blir spennende! Kanskje du får EL litt før også? så du slipper å vente 3 uker ut i syklusen?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...