Gjest Skrevet 7. november 2007 #1 Skrevet 7. november 2007 Har vært til vekstestimering og beibisen er ca.4700 g!! Har termin idag og ba så pent om å bli satt i gang så snart som mulig så jeg skulle få slippe å føde en kjempebaby.Men det var ikke aktuelt,må pent bare vente til den kommer av seg selv! Synes det er dårlig gjort,gruer meg nå til fødsel og er livredd for at det skal gå enda 14 dager til!!!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #2 Skrevet 7. november 2007 Uff, da skjønner jeg at du er fortvilet. Husk at på disse vekstestimeringene er det store feilmarginer. Håper fødselen starter snart.. av seg selv. Lykke til iallefall!
sweden ENDELIG mamma Skrevet 7. november 2007 #3 Skrevet 7. november 2007 Åj veier bebisen så mye også vil de ikke sette deg i gang???men jeg tror ikke du kommer til å gå så ille lenge over termin babisen kommer helt sikkert ut før det har gått 14 dg !!!!!!!!! hold ut og lykke til !
Heiaar har blitt 2-barnsmor Skrevet 8. november 2007 #4 Skrevet 8. november 2007 Jøss, så rart. Jeg har drøyt 3 uker igjen og fikk estimert vekt ved termin til 4.2-4.3 kg og skal inn på sykehuset 2 dager over termin om ikke noe har skjedd. Hvis dette gjør at du gruer deg og bekymrer deg syns jeg du skal mase deg til å bli satt i gang! Ring, dra inn og fortell hva det gjør med deg. Ønsker deg masse lykke til!!!!!!!!!!!
Linea ble født 10.11 Skrevet 8. november 2007 #5 Skrevet 8. november 2007 Hei. Ikke bekymre deg for det...det er ikke vekten til babyen som teller ifht hvor vondt det er ol, det er størrelsen på hodet dens.. Det er det som er det absolut verste.. kroppen dens kommer liksom bare etter på en måte.. Min første var 36 cm rundt hodet, men han kom med armen samtidig, så det ble 38 cm..Vanlige mål er 34-36 har jeg hørt.. Lykke til allikevel =))
Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #6 Skrevet 8. november 2007 Forstår godt at du er bekymret. Men de kan ta feil. Å jeg fikk en sønn som var 4600 g det var min første. Det gikk veldig greit. Hadde en helt normal fødsel.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #7 Skrevet 8. november 2007 Synes jeg har hørt om mange de har bommet masse på på den estimeringa jeg, går nok bra skal du se:-)
Gjest Skrevet 8. november 2007 #8 Skrevet 8. november 2007 Skjønner deg veldig godt! Jeg bærer også på en stor guttebebis. Estimert til 4.5 ved termin og nå er jeg 8 dager over! MEN, det er som noen skriver over her, store feilmarginer på disse estimatene, OG det er jo heldigvis ikke sånn at bebisen blir tykkere og tykkere i hodet når den legger på seg, det er fettlaget som øker. Og den legger ikke så mye på seg helt på slutten i følge min jm. Og siden resten av kroppen kommer ganske greit av seg selv etter at hodet er ute tror jeg vi skal klare dette bra! (Prøver å berolige meg selv like mye som deg her nå... ) Ønsker deg lykke til!
Gjest Skrevet 8. november 2007 #9 Skrevet 8. november 2007 Tusen takk for gode og beroligende svar!!! Skjønner bare ikke hvorfor man skal gå over termin når ungen er så stor.Vil jo selvfølgelig føde på mest mulig normal måte uansett så håper at den starter av seg selv snart!!! Lykke til alle dere også!:)
Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #10 Skrevet 8. november 2007 vekstestimering ? Hvordan gjøres dette?
Maigullet Skrevet 8. november 2007 #11 Skrevet 8. november 2007 Tror ikke du skal bekymre deg så mye over den vekstestimeringa jeg. Min første kom en uke etter vekstestimering,- og var 1/2 kilo lettere enn de trodde. Hører ofte de bommer mye. - Også er det sant som det ble skrevet tidligere her,- at babyen legger ikke mye på seg når den er på overtid. Dette går nok veldig greit skal du se:) Det er jo hodestørrelsen som teller!!
Gjest Skrevet 8. november 2007 #12 Skrevet 8. november 2007 ...og for de som frykter kjempehoder i familien... så var det IKKE hodestr det kom an på iflg min jordmor - det var styrken på riene dine osv. Fikk liten unge sist med 32 cm + en supermann-arm, og tenkte det blir værre denne gangen for nå ser alt ut til å være en del større, men vi må visst bare ta det som det kommer...
moklatt_har født 31.08 Skrevet 8. november 2007 #13 Skrevet 8. november 2007 Jeg fikk en gutt på 4880g,37 cm rundt hodet.La på meg 10 kg i svangerskapet.Men på slutten var det fryktelig trangt inni der.Gikk 11 dager på overtid.hadde en helt normal fødsel på 4 timer.Måtte bare sy 2 små sting.En jeg kjenner fikk en baby på 2,9 kg og hun revnet nesten helt bak....Og jeg er heller ikke noe stor selv.så tror dette er helt tilfeldig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå