rosenkvisten Skrevet 7. november 2007 #1 Skrevet 7. november 2007 Er det farlig å farge håret når en er gravid? Noen sier ja og andre sier nei...håret mitt har fått grønnskjær bak:( Hvorfor skjer dette???...har ikke så veeeeldig lyst til å pines lengre med det der, og en syk ettervekst i tillegg...jeg lysner jo håret mitt, men har såpass lyst hår fra før av så blir ikke den verste blekingen for å i det sånt. Det er vel vanlig hårfarge som brukes når en er blond fra før av har jeg hørt?? Ikke vet jeg, noen andre som vet litt bedre?? Føler meg lite lekker. Klem fra "trollet"
hormonia&alienimagen <3 Skrevet 7. november 2007 #2 Skrevet 7. november 2007 farget håret i dag....kan jo si ifra om detskjer noe tviler sterkt..det kan bli interesante effekter om du bleker det men vanlig farge har ikke noe å si...bare prøv og hold deg i bevegelse og ikke lås deg inn på ett rom under hele farge prossensen...
2008 og 2011 mamma Skrevet 8. november 2007 #4 Skrevet 8. november 2007 Jeg har også farget håret:) Men vær litt forsiktig hvis du skal bruke en lys hårfarge og gjøre det selv hjemme. Mitt ble mosegrønnt, når det egentlig skulle bli mørkeblond....:/ (måtte løpe på butikken å kjøpe ny farge med en gang, hehe) Har visst noe med disse hormonene å gjøre. Sikkert lurt å gjøre det hos frisør! Lykke til!
Nummer 2 i september Skrevet 8. november 2007 #5 Skrevet 8. november 2007 Hei! Det er vel litt delte meninger om det er farlig å farge håret når man er gravid eller ikke. Se for eksempel denne linken: http://www.gronnhverdag.no/sos.php?faqqa_id=1991&faqc_id=15 Her anbefales gravide å la være å farge håret. Det er ingen tvil om at hårfarge inneholder mange sterke kjemikalier, og disse kommer i kontakt med hodebunnen. Jeg pleier alltid å farge håret hjemme, men sluttet da jeg ble gravid etter å ha lest en del lite betryggende informasjon på nettet. Hvorvidt barnet tar skade av det eller ikke vet du jo ikke før om veldig lenge, i verste fall kan det f.eks være snakk om kjemikalier som kan skade barnets forplantningsevne, og da synes jeg det ikke det høres så lurt ut å "prøve og se om det går bra". Men - jeg er absolutt ikke noen ekspert på dette. Jeg har selv grå ettervekst og er ganske avhengig av å farge håret. Har etter at jeg ble gravid begynt å gå til en økologisk frisør (Huldra i Bergen) som bruker plantefarger uten sterke kjemikalier. Det fungerer fint for meg i alle fall. Har hørt at det også skal ha kommet en slik frisør i Oslo.
hormonia&alienimagen <3 Skrevet 8. november 2007 #6 Skrevet 8. november 2007 pratet med ei istad som faktisk hadde fått beskjed av en frisør at det ikke var bra å farge håret når en var gravid..... jeg har gått frisørlinja og etter det jeg husker har det ingen ting å si,eneste er som det er nevnt flere ganger her at bleking og lyse farger kan bli uheldig...noen utdannede frisører som vet noe om dette?
Labambie Skrevet 8. november 2007 #7 Skrevet 8. november 2007 Dette spørsmålet har vært stilt mange ganger før.. Men ok, jeg svarer igjen jeg! Jeg er frisør. Og det er helt ufarlig å farge håret når man er gravid. Jordmor anbefaler deg faktisk å gjøre det,for velværen sin del. Kjemikaliene i fargen,er hovedsakelig amoniakk dere snakker om vil jeg tro. Den som lukter. Det er en flyktig gass,det vil si at den vil opp og bort umiddelbart. Jeg har snakket med kjemikere som lager fargen,og de garanterer at fargen er ufarlig. Dette var annerledes for noen år siden,da var det masse stoffer som var skadelig,deriblandt disse du over meg snakker om. De er ikke lovlig lenger. Vi som er frisører,jobber jo fordet om vi blir gravide. Det som er viktig når man farger hår,er å ta forhåndsregler. Som hansker,god lufting osv. Selv er jeg en av de som helbleker håret. Går helt fint. Og grunnen til at håret eventuelt får grønnskjær,er at du har for lite rødpigmenter i håret. Altså,om du er ganske lys og farger håret med en ask-farge så vil resultatet bli grønt. Derfor blander frisører inn litt rødt i fargen,eventuelt forpigmenterer håret først. Det anbefales at man alltid farger håret hos frisør. Og ellers,kos dere med fargen!! Det er USKADELIG for baby.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå