Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #1 Skrevet 7. november 2007 Hvor mye er det vanlig at en baby legger på seg i uken utover et vanlig svangerskap på 40 uker? var til sjekk i dag 5 dager over termin og babyen ble estimert til ca 3,5 kg, som er en passelig størrelse, men fikk høre at så lenge alt var greit med babyen satt de ikke igang fødsel før nærmere 3 uker over termin.... og hvor stor vil babyen være da?
Eva Britt Skrevet 8. november 2007 #3 Skrevet 8. november 2007 Tror babyen kommer når den er klar og ferdig utvokst. Min lille Thea kom på dag 15 på overtid og hun veide 3500. Ikke større enn normalen.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #4 Skrevet 8. november 2007 Synes ikke dette er måten å svare på et slikt spørsmål på. Det er ikke alle kvinner som kommer i fødsel av seg selv, og dermed ikke alle babyer som "kommer når den er klar og ferdig utvokst". Jeg har gått på overtid (i medisinsk forstand, det vil si mer enn 14 dager over ul-termin: 17 og 18 dager) to ganger og har blitt satt i gang begge gangene. Nr 1 var 4,5 kg, nr 2 4,3 kg. Med andre ord over snittet begge to. Nr 1 var tydelig postmatur. Etter fødsel nr 2, fikk jeg beskjed om at jeg ved et evt tredje svangerskap også måtte regne med overtid - med andre ord så er jeg en av dem som ikke går i fødsel på egenhånd. Fosteret legger vanligvis på seg ca 200 gram i uka mot slutten av svangerskapet, noe mindre på overtid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå