Nikki_29 med 2 prinsesser Skrevet 7. november 2007 #1 Skrevet 7. november 2007 Hva gjør jeg.. Jeg kan ta dagen i dag som ett eksempel. På dagen er hun ganske greit, etter ett par timer blir hun selvsagt litt urolig og sover da 1/2-1 time. Våknet tre etter en trille tur og klarer selvsagt ikke holde seg våken til i sju tiden. Fikk henne til å sove en halv time fra ca 17.30-18.00, men da er hun tydeligvis klar for seng. Bare sutrete, vanskelig å få i henne grøt.. Badingen nyter hun ikke fordi hun er trøtt og lei.. Grøten kan jeg kanskje fremskynde noen timer, eller?? Men badingen er jo en del av kvelds ritualet, slik at hun vet at nå er det natta. Vet ikke hvordan jeg skal løse dette. Føler ikke jeg kan legge henne noe tidligere enn 18.30 heller da.. FORVIRRET!!
Nikki_29 med 2 prinsesser Skrevet 7. november 2007 Forfatter #2 Skrevet 7. november 2007 Hun er da 6 mnd..
Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #3 Skrevet 7. november 2007 Må badingen være en del av kveldsstellet ? noen anbefaler faktisk de ikke skal bade om kvelden for da blir de mer opplagt. klarer du å få henne til å sove lenger på dagen ?
Nikki_29 med 2 prinsesser Skrevet 7. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 7. november 2007 Noen ganger hvis jeg legger meg samme med henne og lurer i henne smokk eller pupp, men hun kan sove fra 3 til 5 og være grinete etter på... Nei, må kanskje ikke bade henne da, men er så greit for pappaen å få den lille kosestunden.. Men må vi så..
flashdancepants Skrevet 7. november 2007 #5 Skrevet 7. november 2007 Sånn er det her også om dagen; hun sover to ganger, kanskje bare en før fem-seks. Når hun er trøtt og grinete klokka fem må jeg jo legge henne, enda det bare er to timer til hun legger seg for natta... Jeg kan vel kanskje legge henne seks, men da våkner hun muliggens enda tidligere enn hun gjør nå (halv sju-sju om morgenen) og det synes jeg blir litt tidlig. Snupp får grøt rundt seks og bader halv sju. Vanskelig dette her. Kanskje du kan forsøke å gi henne grøten i fem, halv-seks-tida, så bading klokka seks og i seng halv sju? En annen ting jeg har tenkt på er å legge opp til soving så hun får seg en lur fram til rundt halv fem, men det er ikke lett å styre alltid... Nei, gode råd er dyre -- bokstavelig talt, kanskje vi burde høre med sove-Karin?
Nikki_29 med 2 prinsesser Skrevet 7. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 7. november 2007 Hun kan som sagt sove fra tre til fem uten at det hjelper noe særlig. Våkner halv seks seks på morgenen, så vil egentlig ikke ha henne i seng før halv sju.. Soving syns jeg det er vanskelig å styre. Som regel våkner hun som sagt i seks tiden og legger oss for en dupp i åtte tiden. Da kan hun sove fra en halv time til to timer.. Nei jeg da søren hva jeg skal gjøre, men er nå ikke noe artig når hun bare er grinete
LizzyG Skrevet 7. november 2007 #7 Skrevet 7. november 2007 Jenta mi legger seg mellom 18 -18.30 for da er hun helt ferdig. Hun sover da i ett strekk frem til ca 08.00 om morningen. Men hun sover ikke så mye på dagen. Ca 30 - 45 minutter rundt kl 12 og det samme rundt kl 15.
Nikki_29 med 2 prinsesser Skrevet 7. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 7. november 2007 Mi er tydeligvis ferdig i fem seks tiden, men våkner allerede halv seks seks når når hun er i seng halv sju sju.. Våkner jo i fem tiden sikkert hvis jeg legger henne noe før det..
Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #9 Skrevet 7. november 2007 Kan hun ikke ta en lur da i 17 tiden?
LizzyG Skrevet 7. november 2007 #10 Skrevet 7. november 2007 Ja, men hvis hun får litt mat når hun våkner da, vil hun sove videre med deg da? Evt sove sammen med deg videre? Min sovner i senga si igjen når hun har fått flaska og sover til rundt kl 10.
Nikki_29 med 2 prinsesser Skrevet 7. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 7. november 2007 17.20 sovnet hun i dag og sov da en halv time, men det hjelper ikke Slenger nå ut puppen i håp om at hun skal sovne, men neida. Lys våken og bommelommer gjerne på den tiden også. Morgenfugl!!!
Nikki_29 med 2 prinsesser Skrevet 8. november 2007 Forfatter #13 Skrevet 8. november 2007 Vi får vel bare prøve å få i henne mat og i seng tidligere. Stakkars pappan, kommer gjerne ikke hjem før fem seks. Jaja..
MathildeC Skrevet 8. november 2007 #14 Skrevet 8. november 2007 Jenta mi er yngre, bare 4 mnd, men vi har samme problem. Vi staar opp mellom 6 - 7.30, varierer en del, hun er vaaken en time og sover litt, og slik gaar det utover dagen. Men jo senere paa dagen det er, jo vanskeligere er det for henne aa sovne en lur, hun blir dritsur hvis vi proever aa legge henne selv om det er tydelig at hun er troett.. Saa triller jeg ofte en tur f.eks i 16 - 17 tiden slik at hun faar seg en lur, saa kanskje hun kan vaere vaaken til 18-18.30. Men neida. Selv etter en liten halvtimes lur er det bare en halvtime til hun er troett igjen... grrrrr.... I gaar "droyde" vi den med et bad selv om hun var troett, og la henne rundt 18.10 etter pupp. Da var hun blitt overtroett (kan jo ha vaert noe annet ogsaa seff) og brukte minst en time paa aa sovne skikkelig, med en del graating innimellom...puff, ikke lett det her. Idag stod vi opp kl 6.30 :-)
snupp & mamma Skrevet 8. november 2007 #15 Skrevet 8. november 2007 har samme problem her også.. snuppå står som regel opp fra den andre kvilen i 3 tia, og blir trett igjen i 4 tiden.. hun er 10 mnd.. men hun nekter og sove ei gang til, så hun forblir småsutren til hun legger seg 18.30... men vi bruker alltid å gå tur på ettermiddagen, haldle ovs..
Meg og bøllegutta!! Skrevet 8. november 2007 #16 Skrevet 8. november 2007 Det er ikke sikkert de våkner tidligere selvom de legger seg tidligere. Nå er jeg enig i at det er litt vel tidlig å legge de før kl 18, men 18 er vel greit.......... Kan jo bare prøve å legge henne kl 18 en kveld å se når hun våkner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå