Gå til innhold

Bokanbefaling

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en tid tilbake så gikk det her på sidene en diskusjon om skapelsen, altså den jødisk/kristne versjonen der Gud skapte verden på 7 dager.

Jeg vil bare opplyse om at det er nå utgitt en bok om dette tema.

Den heter "Hva i all verden?", skrevet av Jan Rantrud og utgitt på Luther forlag. Fåes kjøpt på Bok&Media butikker ihvertfall. Kan også bestilles via bokklubben.no og bokkilden.no

Jan Rantrud er teolog og jobber på NLA sin lærerskole i Åsane der han underviser i KRL.

Boken tar for seg noen av spørsmålene som den som leser Bibelens første kapitler kan stille, og den gir en gjennomgang av bibelens skapelsesfortellinger. Første del handler om teksten i de tre første kapitlene av 1. Mosebok. Andre del er en oversettelse av et gammelt syrisk verk, mens tredje del er en samling av små sitater som viser hvordan jøder og kristne ved begynnelsen av vår tidsregning forestilte seg hvordan det vil være å leve i den verden som kommer når evigheten begynner. (hentet fra innledningen)

Det er en bok for dem som er nysgjerrige og kan tenke selv, ikke for den som er ute etter en fasit, eller som allerede har bestemt seg for at det de kan fra før er det eneste rette. Må leses med et åpent sinn.

Jeg håper at flere av dere vil lese denne boken.

Personlig synes jeg det var en interessant bok. Veldig enig i noe av det som står der, ikke helt enig i noen deler, og rett og slett litt oppgitt over noe.

Tar gjerne en bokdiskusjon når den tid kommer :)

God bok!

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den boka ønsker jeg meg til jul:) Jeg er krl-student, og denne boka virker veldig interessant!

Jeg må forresten nevne at KRL er et kjempeinteressant fag, og det er utrolig mange faktorer ved kristendommen jeg aldri har tenkt over før jeg begynte på studiet.

Takk for anbefalingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...