Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #1 Skrevet 7. november 2007 jeg gruer meg til hver gang jeg skal bersje.. dt er så ufattelig vondt! etter fødsel så har det vært vondt hver eneste gang! det skjennes ut som at besjen har knivblader i seg... og etterpå så blør jeg! noen som har vært borti dette? noen som vet hva dette er?:S
Gjest Skrevet 7. november 2007 #2 Skrevet 7. november 2007 Du har nesten helt sikkert hemmorider. Det kan ofte skje etter fødsel pga den harde pressinga. Gå på apoteket og kjøp sheriprokt:) God bedring:)
Julie- Skrevet 7. november 2007 #3 Skrevet 7. november 2007 Høres ut som hemoroider.. Alcos anal stikkpiller hjelper bra:-)
Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #4 Skrevet 7. november 2007 tusen takk for hjelpen! vet dere hvor lang tid det tar fra jeg begynner å ta det til det er over?...
Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #5 Skrevet 7. november 2007 jeg fikk stikkpiller på resept fra legen... regner med de er bedre enn de uten ?
Gjest Skrevet 7. november 2007 #6 Skrevet 7. november 2007 Sheriprokt hjelper oftest på en knapp uke. Alcos kan ta over en måned.
Lillegutt fikk lillesøster :) Skrevet 7. november 2007 #7 Skrevet 7. november 2007 Jeg fikk en sånn kombipakke på resept, og det gikk over på noen få dager. Lindret allerede første dagen med den kremen som var med. Jeg ringte legen og de fakset resepten til apoteket sånn at jeg fikk begynt med en gang.
Julie- Skrevet 7. november 2007 #8 Skrevet 7. november 2007 Jeg brukte alcos, tok bare 2-3 dager.. Hadde også kjempevondt, grein omtrent på do.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #9 Skrevet 7. november 2007 Vil bare gi et lite tips... Jeg har akkurat samme problemet, 4 mnd siden fødsel... Har vært hos jordmor, lege og gynekolog og har IKKE hemorider!! Så kan være lurt å ta en sjekk hos lege før du begynner med behandling for hemorider, kan jo være noe annet?? Det som plager meg er at jeg ble sydd litt for stramt slik at det strammer i arret når jeg går på do...så må vel bare leve med dette:-( Men kan som sagt være en ide å sjekke deg først, litt domt å pakke masse salver og piller oppi rompa dersom du ikke trenger det;)
babyandme Skrevet 7. november 2007 #10 Skrevet 7. november 2007 Har lest om dette og det er nok en analfissur..dvs en rift i endetarmen. Det kom sannsynligvis av fødselen. Hemorrider skal ikke være fullt så smertefullt, selv om det også er vondt. Har hatt det samme og det forsvant etter rundt 2mnd. Hørt det finnes en krem som som skal hjelpe riften å gro.. men har dessverre ikke navnet på den. Hør med de på apoteket! Ellers er det veldig viktig å holde avføringen myk, for å hjelpe såret å gro og man overlever dobesøket... spis svisker, fiber o.l. Lykke til!
Kaja_07 Skrevet 8. november 2007 #11 Skrevet 8. november 2007 Jeg hadde det samme (dersom det ikke er hemorider riktignok), så jeg føler veldig med deg. Var nok som babyandme sier her, rift i endetarmen. Jeg ringte føden og fikk tips om å smøre med sinksalve (samme som til såre babystomper) så langt inn du klarer. Fikk også beskjed om å bade (eller ta rompebad) i vann med kammille -te. Jeg gjorde beggge deler og da gikk det over etter noen dager. Lykke til iallefall, jeg vet at det er helt jævlig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå