Gå til innhold

Trenger råd ang overgang fra amming til erstatning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min vil ikke ha pupp på dagtid lenger. Jeg synes det er veldig dumt!! Prøver og prøver mange ganger om dagen å amme han, men han bare tuller og snur seg bort hele tiden.

Kan ikke være mange dråpene han får i seg.

Det jeg tenker nå er; Han må vel da få erstatning på dagtid sammen med de faste måltidene?!

Han er 5 1/2 mnd og får 2 grøtmåltider, og har såvidt begynt med litt middag.

Noen med erfaring som kan fortelle hvordan dere gjorde det?

Han vil fortsatt ha pupp om natta og litt på morgenen.

(jeg kommer til å fortsette å prøve og amme i tilfelle det bare er en fase, men nå har det gått flere dager hvor han nesten ikke har tatt puppen)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å pumpe deg på dagen og gi han melken fra flaske en periode. Da mister du ikke melka.. Verdt å prøve :)

Skrevet

Får ikke ut så mye når jeg pumper. Begynner sikkert å få mindre melk siden han har tulla såpass lenge nå, men har aldri fått helt til pumpinga tror jeg. Kommer hvertfall alltid så lite, selv om det kjennes ut som det er ganske fullt.

Men noen som vet ca hvor mye mm/mme de trenger i tillegg til røt og middag?

Skrevet

Vi har ikke begynt med grøt enda siden tulla mi bare er 3 mnd, men vet at man kan få tak i en nesespray enten gjennom lege eller apotek som setter i gang neddrivningsrefleksen på melken, Det vil nok lette jobben med pumpingen.

Men det er ikke så lett å vite hvor mye de får i seg når de får pupp. jenta mi tømmer det ene brystet på ca 4-5 min.

Men om gutten din virker tilfreds og legger på seg får han nok i seg endel mat. Men skjønner godt at du kan bli fortvilet, ikke noe gøy når de ikke har tid til å få pupp. Det er derfor jeg tenkte på å pumpe ut melken og gi den med flaske, kan jo hende han gidder da,når det ikke tar så lang tid.

(må jo lege til at min mor sluttet å gi meg mmelk da jeg vat 6 mnd, jeg hadde rett og slett ikke tid til sånt:)

Skrevet

Det er nok det at han ikke har tid lenger ja!!! :)

Han pleier også å tømme brystet på noen få minutter, men nå gidder han ikke prøve engang.

Et par sug og så slipper han taket. Roper litt og prater litt og så et par sug igjen. Og sånn holder han på hele tiden.

De første dagene ble det bare søl fordi spruten stod rett ut, men nå er det ikke nok melk til det.

Har fortsatt mye melk om natta og morgenen, så jeg tror nesten ikke jeg orker den pumpinga for å prøve å holde på melka om dagen. Han får jo i seg endel hvertfall.

Skrevet

Hei!

Jeg hadde ikke nok melk til min så hun fikk mme fra 1,5 mnd. De sier jo at enten morsmelk eller mme til de er ett år, og det står på mme-pakken hvor mye de skal ha hele veien. Det vil variere siden din får litt fra deg og grøt. 180-250ml mme pr måltid sier pakken, men han vil nok drikke mindre siden han får annet også. prøv deg frem, så vil du se et mønster over inntaket over tid, det gjorde jeg.

Om han ikke vil amme, så gi han mme når dere normalt hadde ammet, så går det seg til etter hvert.

Skrevet

He he skjønner at du blir lei av at han slipper taket hele tiden og kikker andre veier.. tulla mi har også en tendens til det, må da ofte sette meg litt ifred så hun kan konsentrere seg. :)

Skrevet

Takk for svar!

Jeg får nok bare prøve meg fram litt ja. Redd for at han ikke stopper nåe han blir mett.

Har venligvis ammet med ca 2 1/2 times mellomrom, så jeg kan ikke gi han erstatning så ofte.

Uff, det var så greit å bar ekunne dra fram puppen da han var sulten. Han viste jo tydelig når han ville ha.

Det blir jo ikke det samme med mme siden de ikke skal ha for mye.

Skrevet

Min fikk pupp hver andre time den tiden jeg ammet, etter at jeg gikk over til mme ville hun ha hver tredje til fjerde time. Og når din får annet også så vil han ikke ha så ofte. Men du kan jo også prøve å gi vann til middag eller grøt, og mme mellom måltidene. Det har jge gjort ganske lenge nå, og da blir flasken også mer kos for oss, siden vi ikke får den naturlige kosen ved amming.

han blir nok å stoppe når han har fått nok, og har han fått mer enn han trenger så kommer det garantert opp igjen!

Skrevet

Min drikker mellom 130 og 170 ml erstatning. Han får hipp2, 2 ganger grøt og så har vi begynt med tilvenning til potet :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...