Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #1 Skrevet 7. november 2007 hei. Jeg vet at det finnes eget forum for dette temaet, men i og med at det er flere som er på disse sidene spør jeg også her: er det noen som kan svare meg på dette? jeg har tre eksamener rett før jul. har termin i januar. hva skjer dersom jeg blir sykemeldt på eksamensdagene? vil jeg likevel ha rett på fødselsstipend? jeg snakker altså ikke om sykestipend, men ordinær fødselsstipend. vil jeg eventuelt måtte ta utsatt eksamen i ettertid? takker for svar.
KristinGE Skrevet 7. november 2007 #2 Skrevet 7. november 2007 Blir du sykemeldt fra eksamnene, må du sende med dokumentasjon fra legen når du søker fødselsstipend på at du måtte "starte permisjonen" tidligere enn tre uker før termin. Det dumme er at Lånekassen skal ha alle papirer i ettertid, så er litt klønete. Jeg går på master og har eksamener underveis, tok første av tre eksamener så ble jeg sykemeldt. Da startet jeg i prinsippet permisjon før tiden. Etter semesteret sender jeg en blankett fra Lånekassens nettsider, underskrevet av lege, om sykestipend. Da blir lånet for den aktuelle perioden gjort om til stipend. Etter fødsel (termin 8.12) sender jeg skjema om fødselsstipend sammen med dokumentasjon fra lege (tilsvarende sykemelding) på at jeg ikke kunne gjenomføre. Føler med deg, skikkelig mye kløneri og byråkrati det der men rettighetene er der, bekymre deg ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå