Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #1 Skrevet 7. november 2007 hei.jeg er helt grønn.hva er poenget med helseteppe og når brukes dette? Jeg skjønner jeg mp kjøpe ullundertøy, men dette er vel bare til utendørsbruk ( I pose.f,eks) ? får desemberbarn.' håper noen kan svare...
Highfly Skrevet 10. november 2007 #2 Skrevet 10. november 2007 Er ingen ekspert selv heller, men jeg vet at babyer ikke har evnen til å svette dersom de blir for varme. Med et helseteppe, er det jo huller som sikkert hjelper til litt med den delen =) Er i alle fall hva jeg har resonert meg frem til. (En annen smart ting med dette teppet er; man skal visst ikke bruke et "tett" teppe over vogna når ungen sover da det kan bli for tett og kvele barnet. Med helseteppe, slippes jo fortsatt luft gjennom. Gjelder jo spesielt når det er varmt ute da) Når det gjelder ullundertøy, fungerer det litt på samme måten..., leder jo fukt vekk fra huden dersom man blir for varm. Ingen fare at man har en ullbody på nurket selv om man er innendørs, står faktisk litt om dette hvis du går inn på
*silje Skrevet 11. november 2007 #3 Skrevet 11. november 2007 helseteppet gjør at barnet ikke blir klamt, samt at det er praktisk foran kalesjen på vogna. Ulltøy er kjempeflott for barnet å bruke både ute og inne - hele året. Det regulerer varme mye bedre enn bomull, og man slipper å tenke på at barnet er for varmt eller for kaldt. Selv har jeg investert i stort sett bare ull når det gjelder bodyer og strømpebukser.
lille sprelle Skrevet 8. februar 2008 #4 Skrevet 8. februar 2008 Fikk spørsmål fra en et par generasjoner over oss fødeklare her om dagen. - Hvorfor i alle dager har alle helseteppe hengene foran på kalesjen? Er det for at barnet skal ha det mørkt eller? Det er ikke kaldt her vi bor. Noen som vet hvorfor dette har blitt "mote"?
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2008 #5 Skrevet 9. februar 2008 For å skjerme barnet fra stimuli, så det er lettere å sove.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå