Gå til innhold

Hva syns dere? Ang. barnehagen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har min gutt på 3 1\2 50 % i bhg. Denne plassen deler jeg ikke med noe, så jeg har fått velge hvilke dager jeg vil ha selv. For et par uker siden byttet jeg fra 3 dager denne uken til 3 dager neste uke fordi jeg trengte han 3 dager neste uke og ikke denne uken. Nå viser det seg at den ene dagen er en pl.legdag og jeg spurte derfor om han kunne få en annen dag istedenfor (min mor skal passe han og hun minste som er snart 2 år neste uke for jeg skal på skolen, så jeg ville at hun skulle slippe å ha begge så mange dager, hun blir litt sliten).

Men dette fikk jeg altså ikke, måtte bare la denne dagen stå. Jeg synes det var litt irriterende, da det ikke har vært problemer tidligere å få bytte dag. Det var den ene assistenten som sa dette, da ped.leder er på ferie. Hva synes dere? Tenkte jeg skulle ringe styrer i morgen om spørre henne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min første tanke var at du får en vanvittig service når du kan bytte dager frem og tilbake slik. Jeg har forståelse for at barnehagen ikke lar deg bytte enda en gang, både siden det har en tendens til å gjøre foreldrene litt "bortskjemte" (vi fikk en gang, da får vi nok igjen) og fordi det påvirker planleggingen av dagene og bemanningen hvor mange barn man kan forvente på barnegruppen. Men for all del, det kan jo tenkes styrer mener noe annet enn denne assistenten.

Skrevet

de i bhg burde kanskje sagt ifra at det var plandag den dagen du byttet til...

Skrevet

Det er det jeg også mener, de har jo tross alt hatt han mindre denne uken fordi de skulle ha han mer neste uke.

Skrevet

Enig i at du er heldig som får bytte og slikt. Det er like mye ditt ansvar å ha oversikt over planleggingsdagene, som de som jobber i barnehagen. Dermed syntes jeg du må godta at den blir stående. Samtidig så betaler vi som har 100% ikke for planleggingsdagene, så det blir jo litt feil egentlig at denne forsvinner og du må betale for den..

Skrevet

Det irriterer meg også at jeg betaler mye mer enn halvparten av en full plass (det er Fau som har bestemt det) og syns derfor at de kan være litt romslige til gjengjeld, det har aldri vært noe problem tidliger når jeg har spurt ped.leder, vi ble enige om det at jeg kunne bytte av og til dersom det var behov.

Skrevet

Ja, fikk bytte dag! Snakket med styreren i bhg og fikk byttet slik at jeg fikk 3 dager neste uke. Er fornøyd nå!

Skrevet

Da er du så bortskjemt i den barnehagen at jeg virkelig håper at du snart må dele plassen, evnt bytter barnehage eller noe. For du gjør deg selv en bjørnetjeneste med å ha det sånn.... Du kommer til å få sjokk den dagen byttingen osv ikke går lenger!

Lykke til!

Skrevet

Jeg har ikke valgt å ha 50 % plass, vil ha full, men får ikke det. Dette er en plass som bare er halv, kommer aldri til å måtte dele den med noen. Men ærlig talt så er barnehagen en servicebedrift, og vi betaler tross alt for en tjeneste og da synes jeg at det ikke er mye forlangt. Ellers så hadde jeg en avtale med ped. leder at dager kunne byttes dersom det var behov (har ikke byttet mye), derfor irriterte det meg at jeg ikke fikk det nå fordi hun var på ferie.

Skrevet

Det høres da veldig merkelig at det er en 50% plass som du ikke må dele med noen. barnehagen har jo x antall fulle plasser, og disse fordeles jo på hele og delte plasser. noen andre barn må jo da ha plass de dagene dere ikke har, eller så må barnehagen ha ekstra voksendekning de dagene ditt barn er der. uansett virker det da merkelig at du skal hele tiden kunne velge hvilke dager du vil ha barnet der!

Skrevet

Poenget er vel at antal barn i barnehagen skal gå opp med antal ansatte, også i forhold til at noen skal gjøre administrasjonsarbeid ol. Ettersom dette ikke bestandig er like enkelt å flytte på så tror jeg du skal være veldig glad for å få bytte plass slik du har fåt gjøre. Du må nok også i fremtiden forvente at dersom det er planleggingsdag på en av dine dager så får du ikke en annen i steden.

tror du er veldig heldig med hvor fleksibel barnehagen er nå. Ikke strekk strikken for langt.

Skrevet

Da må du ha barnehageplass i en meget merkelig barnehage! Svigermor er barnehageansvarlig i den kommunen der de bor og der har de værtfall bare hele plasser som deles opp om det passer sånn. Aldri hørt om barnehager som har halveplass uten deling slik du beskriver. Merkelig!

Var jeg deg ville jeg tatt det opp med styrer i barnehagen, ev barnehageservice eller barnehageansvarlig i kommunen.

Skrevet

Jeg syntes også det var merkelig at jeg ikke skulle dele den med noen, men det er en privat bhg og de har litt andre regler. Det var pga at jeg stort sett kunne velge dager selv at jeg i det hele tatt takker ja til en halv plass, (og pga at han trenger det nå). Jeg jobber halv stilling på kveld, turnus, og da var jeg avhengig av å kunne velge dager. Har ikke lyst til å ha ham i bhg de dagene jeg jobber for da ser jeg ham jo ikke hele dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...