Gå til innhold

Bilstol Logico S - dere som har brukt denne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har denne stolen, og er godt fornøyd. Det jeg imidlertid ser nå, er at jenta vår, som bare er seks mnd. og i utg.pkt. skal sitte i denne stolen lenge enda, begynner å vokse opp mot "kanten" (det går en beskyttelseskant rundt hele stolen). Når hodet begynner å komme opp på den kanten, som jo står opp fra selve "ryggen", så blir hun jo sittende med bøyd nakke. Kan jo ikke være noe godt?!?! Var det forståelig? Andre som har merket det samme? Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Har hatt denne stolen til lillepia, men måtte bytte for noen uker siden pga at selene ble for korte med mye vinterklær på. kaldt her i nord!

Hun er bare 5 mnd, men tuuung, veier bortimot 8,5 nå. Men hun hadde enda litt igjen å gå på i lengda da vi bytta stol.

Tror ikke det er noe bra nei. Bare tenk med deg selv hvis hodestøtta skulle stå så mye fram at du måtte sitte slik selv i bilen, er vel til å få "kink" i nakken av.

Maxi cosi stolene er jo åpne i toppen, så de er nok bedre enn graco når ungene er lange.

så for din del, på tide å bytte stol;)

Når du skal bytte stol, vil jeg anbefale HTS besafe izi combi. En pen stol! som lillepia sitter stødig som et fjell i. stolen lar seg ikke rikke i det hele tatt når den er rett montert:)

Skrevet

Hei emyzzim, kan hende du har gjort det, men det går ann å gjøre selene lenger ved å fikse på de under setet...

Skrevet

Takk for tipset, men jada, både selene over skuldrene og selene på siden av rompa er stilt på det ytterste:)

Mulig vinterdressen bare er for "fluffy"... hehe

Eller så er ungen det motsatte av slank... ;)

Skrevet

Mange takk for svar!! Vi har også ei på ca 8,5 kg, og så har ho strekt seg og blitt nesten 70 cm lang. Og det er ikke direkte varmt her vi bor heller, rett nord for Polarsirkelen (ble en gang spurt av en amerikaner: BOR DET FOLK NORD FOR POLARSIRKELEN!?!?!? He, he). Når det gjelder HTS'en, så har vi den, og er akkurat så fornøyd som du beskriver. Det eneste jeg lurer på, med så små pier som vi har, blir de ikke sittende veldig bratt i ryggen? Ho sitter jo ikke sjøl enda...

Skrevet

Vi har logoco S setet og får det samme problemet med at babyen blir for lang om en liten stund. Han er 6.5 mnd og det er ikke mer enn akkurat passe langt, men så er han veldig lang i ryggen da... Han bruker større body enn bukse.

Vi har hts besafe izi kid etter storebror og venter enda litt med å begynne å bruke dette. Mye av grunnen er at han vil da bli sittende fremover med hodet når han sovner i bilen og det liker jeg ike. Da er det bedre at han sitter vanlig, men har hodet til en av sidene i sovende stilling. Han får ikke den "knekken" enda i hodet enda han er borti 70 cm (over en mnd siden sist måling)

Skrevet

I HTS'en sitter hun mer oppreist enn i logico'en ja. Kjøpte vår stol i svinesund(happyland). Hvis du tyngder godt ned i bakkant av stolen, og samtidig strammer inn på stroppene som vestes under framsete, så klarer du å få litt mindre bratt sittestilling. Bare husk å bikke sete i hvilestilling i tillegg;)

jeg måtte også justere høyda på selene litt høyere enn hva jeg ville gjort i logicoen, siden de beskyttelsesputene på selene er så stive at de ikke former seg så godt etter en liten kropp. Hvis de er akurat i høyde med skuldrene hennes, fant jeg ut at de på en måte pressa overkroppen hennes litt ut fra stolen og hun ble da hengende med hode når hun sov. + at den store gode banmselua hennes klumpa seg litt i nakken, og dermed også bidro litt til å få "hengehode".

Eneste med stolen jeg ikke er helt fornøyd med er at det blir litt lite støtte på siden av hode når hun sover siden hodeputa er så tynn, så jeg bruker å dytte den store gode bamselua hennes(*lol*) mellom stolen og hudeputa:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...