Gå til innhold

Anmeldt bf, hva med samvær nå???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så måtte jeg gå så langt at jeg anmeldte bf for han igjen truet med å komme å banke meg og kalte meg div over tlf.

Vi er i en krangel om samværsavtale, hva vil skje nå når jeg har anmeldt bf ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen tips og svar å komme med, men har det skjedd ofte?

Skrevet

Hmmm, trykket da ikke på anonym når jeg la inn innlegget... Men men, håper noen kan hjelpe meg litt her ihvertfall.

Skrevet

Skaff deg advokat å la alt gå gjennom han/hun. Ikke ta telefon mer og ikke svar på mld.

Ang samvær så burde du ikke nekte det. Snakk med familievernkontoret om de har noen løsninger å råde deg til. Og få deg en advokat i morgen den dag. Har ingen hensikt å være i dialog med noen som oppfører seg sånn. Du kan også ringe barnevernet for å få råd. Jeg har selv hatt kontakt med disse instansene og har bare positive erfaringer å komme med.

Skrevet

HVor gammelt er barnet forresten? Har han hatt samvær tidl?

Skrevet

Barnet er 6 /12 år og ja han har hatt samvær før.

Skrevet

Det skjer ikke noe med samværet så lenge han ikke har truet barnet.

Når truslene gjelder deg rammer ikke det barnet. Det eneste som kan bli resultatet er at det blir oppnevnt en person (f. eks fra BV) som skal være med når barnet hentes/leveres om dette skjer i hjemmet eller slik at dere to møtes.

Skrevet

Ok.. Jeg er ikke i samme situasjon men vet fra andre at så lenge ikke far har truet barnet sies det at samvær skal fortsette. Om dette virkelig stemmer syns jeg du skal sjekke med en advokat. Du kan også snakke med advokaten din ang sette opp en plan som du føler blir rett. Kanksje barnefar godtar denne? Tror du han vil gå til sak?

Men om du på noe punkt tror at barnet er i fare hos faren skal du nekte samvær. Du er ansvarlig for hva som skjer med barnet under samvær også. Er ikke faren enig i dette er det han som må innkalle deg til mekling.

Skrevet

Han har ikke truet barnet nei, men han har et voldsomt temperemant. En gang da vi bodde sammen løftet han sin andre sønn(som ikke er mitt barn) oppetter veggen fordi han var så sint på han :(

Skrevet

Er utrolig vanskelig det der for en blir slitt mellom 2 ytterpunkt. Det ene innebærer bli beskyldt for sabotering om en nekter samvær, noe som ansees som meget alvorlig. På den andre siden kan omsorgsevnen til en selv bli tatt opp til vurdering om en lar samvær skje og noe går galt. Oppi alt dette er såklart barnets beste regjerende og jeg syns personlig at det er alt for stort ansvar som blir lagt til HF. Det er ikke lett å skal ta slike avgjørelser når en vet at feilgrep i verste fall kan føre til at en mister omsorgen selv.

Syns du skal ringe barnevernet i morgen. De vil gi deg gode råd og de er absolutt ikke farlig. Hadde selv litt problemer med å rådføre meg med dem, men de har virkelig vist seg fra en svært positiv side. Kommunene tilbyr en gratis time hos advokat nå så sjekk om den mulgiheten i morgen. Kan jo hende du har krav på fri rettshjelp også.

Er du redd for barnets sikkerhet så ikke send han alene på samvær. Krev samvær med tilsyn. Eller f,eks annenhver helg men uten overnatting. Tilby han noe men ikke la det gå på bekosting av sikkerheten!

Skrevet

Ja, jeg må nok ringe BV og snakke med de, høre hva jeg skal gjøre videre. Vet du hvor man tar kontakt for den gratis timen hos advokat? Nei jeg får ikke fri rettshjelp da jeg tjener for mye :( Men har jo allikevel ikke råd til dette, men så lenge det kommer barnet mitt gode og er det beste for han, så koste hva det koste vil !!!

Skrevet

Ta kontakt med servicetorget så vil de nok gi deg den infoen du trenger:=)

Det kan fort bli dyrt med advokat men det kan være verdt et forsøk. Kan jo hende barnefar går med på mer enn du tror. Er jo mulig han tenker seg om ang hvor mye som vil komme frem under en eventuell rettsak. Om far heller ikke har krav på fri rettshjelp spørs det jo om han prioriterer å sloss.

Skrevet

Takk, skal kontakte de imorgen jeg :) Nei, han tjener mer enn meg, så han får heller ikke noe fri rettshjelp ;)

Nå er det natta her, prøve å få litt søvn etter en helvetes kveld :(

Takk for hjelp og gode råd :)

Skrevet

Lykke til da:=)

Det ordner seg som regel,- uansett om det virker altfor mørkt!

Skrevet

Ingen gode råd å komme med, vil bare ønske deg lykke til

Skrevet

Dette med psykisk og fysisk vold er det altfor lite fokus på.

Hvordan kan noen mene at et barn har det godt hos en far som mister kontrollen over seg selv (for det virker det som om denne typen gjør hverfall)

Ikke gi opp. kontakt alle instanser du kan og ikke hør på de om sier vent. er mitt råd det. jeg har vokst opp med endel vold i familien min. og det e r vondt. det ødelegger barnet, personlighets plan og emosjonelt. Det er tøft for et lite barn å være alene med en far som kan bli så sint at han går til fysisk angrep. Jeg håper at han ikke er så ustabil at han gjør det ofte. tenk etter. ville jeg hatt det vondt ved å være sammen med han sånn han er mot barnet ditt. hvis svaret er ja, så må du kjempe for barnet ditt.

Jeg forstår bare ikke denne jusen, som sier at sålenge han ikke truer barnet så skal kke samværet stoppes. for det første må jo mor møte far ved overlevering(hvis det ikke skjer i bhg da). og hvis far kan være så truene mot mor, handler det jo ikke om mor, men om hans temperament, og det kan da like gjerne skje overfor barnet. hvorfor skal ikke barn beskyttes mot det?

hvis han banker mor skal han få ha barna?!

hva slags verden lever vi i?!

lykke til tildeg. er ikke meninga å male fanden på veggen, men det er altfor lite kunnskapr på dette området. Jeg har ialefall hatt mange vanskeligheter pga den volden jeg har opplevd. og de tror jeg det er mange andre som har opplevd også.

vi må snakke og slutte å skjule skammen. for det er ikke offerets skyld, det er overgriper. men det er ofrene som lider. og den urettferdigheten syns jeg vi må ta tak i.

hvis du mener at han er så truende og med skadelig opførsel så må du kjempe for at barnet ditt blir beskytta. det er tøft. og du trenger hjelp og en skulder å støtte deg til. men du klarer det. for du er for god til at den fjotten skal knekke deg!

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...