Gå til innhold

Liker ikke barnehagen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår begynte i barnehage i går, begynte med tilvenning og var der sammen i ca. 2 timer. Føler ikke vi fikk noen velkomst. Ingen av de som jobbet der snakket særlig til oss. Spurte meg ingen spørsmål om hva sønnen min likte å gjøre eller hva han ikke likte. Snakket såvidt med ungen! Jeg prøvde å begynne å prate med dem, og fortalte at han var skikkelig begeistret for kaptein sabeltann og sånt, de bare smilte, og sa ikke mer liksom...

I dag var sambo og hadde tilvenning der, han sa at han også hadde en dårlig følelse med denne bhg'en. (det er to menn og to kvinner som jobber der) han opplevde de mannlige som sure, og at de ikke snakket med noen av barna.

Etter sambo hadde vært der i to timer med sønnen, dro han i to timer og lot han være der alene litt. Han syntes det så ut som det hadde gått greit, og sønnen vår virket fornøyd, men ville hjem med engang han kom å hentet. (sønnen vår er 2 år)

Synes det er rart at vi ikke har fått en primærkontakt eller en voksenperson som skal følge opp sønnen vår i begynnelsen, og sørge for at han trives og integreres??

Er ikke det vanlig, og ha en fast kontakt?

Har en baaad feeling jeg ass.

Men hva skal jeg gjøre da? har ringt barnehageservice, men de har ingen plasser å tilby heller...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

snufs... :(

Skrevet

ja jeg kjenner den følelsen. Jeg begynte med tilvenning på mandag. Ingen møtte oss i døra, vi måtte finne frem selv. Synes det var kjipt, siden jeg selv jobber som ped leder og vet hvor flinke vi er med tilvenningen og medåfå både barn og foreldre tilåføle seg trygge på oss og barnehagen. Følte at de var lite interessert i henne, hva hun likte å leke med osv.Pslutten av dagen sa hun ped lederen at det var bare litt mye idag med nytt barn, bursdagsfeiring, nytt tema osv. Også på tirsdag var det litt sånt rart, følteat de var så stive alle sammen,falkse smil. Jeg gir de sjanse i en mnd, hvis det fortsetter slik så bytter jeg bhg.

Skrevet

Huff... er ikke noe greit å sende det mest dyrebare man har noen man ikke er positiv til..

Dere får nesten bare se det litt an. Kan jo være det bare er førsteintrykket som ikke var bra. At det viser seg at de ikke er så verst likevel?

Får håpe det. Jeg tenker at de ikke kan være HELT inkompetent siden barnehagen faktisk er i drift.

Hvis det ikke blir bedre, får du høre med kommunen om dette er vanlig praksis i barnehagene deres. (hvis det er kommunal)

Skrevet

Syntes ikke det hørtes speiselt bra ut nei. Mangel på rutinet kanskje?? Når mini skiftet barnehage for ett par mnd siden (han er også 2 år) fikk vi lapp i posten i god tid, om oppmøte og plan for de første tre dagene. Vi fikk også navn på en primærkontakt, som skulle sørge for å få tilvenningen til å gå på best mulig måte. Personalet var veldig imøtekommende med oss, og var virkelig interessert. De hadde en klar plan, og veiledet meg i forhold til hvor jeg skulle oppholde meg nå mini lekte de første dagene. Jeg fikk møte leder og omvisning i hele barnehagen. Jeg fikk også en plan for barnehagen, ukeplan, månedsplan og rutiner gitt av kommunen. I løpet av den første uken hadde jeg samtale med pedagogisk leder (varte ca 1 time) hvor vi gikk igjennom ett skjema som tok for seg alt om mini, fra rutiner, favorittmat, favorittleker, hjemmesituasjon, venner, utvikling, spesielle hensyn osvosv.

Har ikke noen råd til hva du kan gjøre. Ta det opp med leder, pedagogisk veileder? Gi det iallefall litt tid, førsteintrykk kan ofte vise seg å være helt feil. Lykke til :o)

Skrevet

jeg skal ta de for meg i morra, og si at jeg vil ha en kontakt sønnen min kan forholde seg til, og at de kan gjerne kan prate mer med barna.. litt ekkel situasjon synes jeg :(

vet ikke hva jeg skal si, eller hvordan gå frem...

Skrevet

uff første inntrykket er så viktig... opplevde dette en gang vi også, de voksne snakket lite med barna og barnet vårt. Det var en tøff periode og etter 3 mnd fikk vi plass i en ny barnehage, merket stor forandring for her tok personalet oss og jenta vår på alvor.

ikke mye til hjelp jeg nå altså, sier bare at magefølelsen er viktig... lykke til og stor klem

Skrevet

jeg ville ikke sagt til de at de må prate mere med barna men jeg ville sagt fra at jeg føler meg utrygg som foreldre. Si hva DU føler i første omgang. Jeg kommer til å ta dette opp med ped leder hvis jeg ser at barnet mitt ikke blir SETT!!For eksempel idag så kommer min 3- åring og forteller meg at hun har bit ei jente i fingeren fordi hun ikke fikk en leke. Dette sa hun ETTER ta jeg hadde spurt personalet omhvordan det hadde gått de 3timene hun var alene i barnehagen. Jeg vet at min jente har en tendens tilå være litt hardhendt med nye barn hun ikke kjenner. Nei de sa at det hadde gått SÅÅÅ bra og at hun lekte så fint og hadde ikke slått eller gjort noen vondt. Da lurer jeg på hvor de voksne har vært når de IKKE har fått med seg at ei lita jente har blitt bitt i fingere og gråtet.Hmmm

Skrevet

Syns ikke det høres så veldig bra ut nei. Snupp fikk plass i en skikkelig ræva barnehage i fjor, jeg fikk ikke sove om natta pga at hun skulle i den barnehage (det var myye rart med den barnehagen da), så jeg sa rett og slett opp jobben min og var hjemme ett år ekstra. Angrer ikke. Så til ei her oppe, barnehager kan være skikkelig på trynet, men allikevel være i drift...tragisk!

Vær tilstede på tilvenning framover, evt ta korte pauser hvor dere kommer tilbake uten å ha avtalt tidspunkt på forhånd, da ser du jo fort hvordan tingene er....

Lykke til!

Skrevet

dette er en privat barnehage, som skulle være SÅÅ pedagogisk, og lederen fortalte om hvor dyktige de er osv osv. fikk mail med månedsplan og va vi skulle ha i sekken og i garderoben og sånt, så det var greit. Men synes ikke de har vist verken interesse eller pedagogisk dyktighet jeg da.

Den bhg plassen fikk vi ved hell og lykke, fordi kommunen ikke hadde noe å tilby, så vi var heldige som fikk plass i nøden.. Men var visst ikke sså heldige likevel. Har søkt om bytte av barnehage til barnehageservice. Men ikke fått noe mer enn at de har mottatt søknaden..

skal dukke opp uten avtale når jeg henter han i morra...hmmmm

Kan jeg ikke si at de snakker lite med barna? er det ikke verre å si at jeg er utrygg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...