Gå til innhold

Fødsels forberedende olje

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor skal denne oljen smøres? Og hvor ofte? Er det noen som har positive erfaringer med oljen? Må si at jeg ærlig tviler litt på at det er så veldig mye hjelp i denne oljen, men tenker det er bedre å prøve, hvem vet kansje slipper jeg å revne? Eller revner mindre....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt den, men må ærlig innrømme at jeg har slurvet litt når det gjelder å bruke den... Jordmor sa det ikke var dumt å smøre seg, men at det ikke var sikkert det hjalp. Du skal smøre inn mellomkjøttet.

Skrevet

Er dette en spesiell olje? Hvor kjøper vi den? Jeg brukte ikke det forrige gang, men det kan jo være verdt et forsøk.. :) Når begynner man å bruke den da? Er 31+5, er det for sent å begynne?

Skrevet

jeg brukte weleda fødselforberedende olje sist svangerskap. tror det var de siste 3-4 ukene før termin men står på flasken. kan fint bruke jordnøttolje og. jeg revnet ikke noe utvendig under fødsel men om det var oljen sin fortjeneste er jo vanskelig å si men vel verdt å prøve :)

Skrevet

Litt flaut spr...... men..... mellomkjøttet, hva menes med det? Huden mellom vagina og rumpen? hhehehe.. skal man smøre innvendig også?

Skrevet

jepp, akkurat der, ja. Smør i vei 2-3 ganger om dagen. Jeg slapp med 2 sting sist, og kommer til å smøre denne gangen og! Vel verdt å investere tid og penger på det der!

Skrevet

En venninne av meg er jordmor. Hun har gjort det til en vane og spørre kvinner som føder hos henne om de har brukt denne oljen. Flertallet som svarer ja, er faktisk de som revner minst =) Står på flasken at den skal benyttes fra uke 34. En annen venninne av meg fødte for kort tid siden, fikk ikke så mye som èn rift og hadde brukt denne oljen, både innvendig og på mellomkjøttet. Jeg benytter den hver kveld (blir jo tørket vekk på dagtid av alle do besøkene) Navnet er Weleda fødselsforb. olje, kjøpes på helsekosten =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...