erg05 Skrevet 7. november 2007 #1 Skrevet 7. november 2007 Jeg og min samboer ønsker å bli gravid og er kjempe glad bare av tanken.. men så er det alikvell noe som holder meg litt igjen.. jeg har i alle år vært rundt 20-25 kg overvektig (er 95kg nå), og er litt bekymret for hvor stor jeg evt. kommer til å bli ved en graviditet, evt. om jeg ikke klarer å gå ned de kg jeg legger på meg og hvorvidt det er skadelig for fosteret å være overvektig? Er det noen som selv er overvektig og har gått igjennom en graviditet som kan gi meg noen råd/tanker i forhold til dette? Hilsen undrende...
♥ 2 prinsesser ♥ Skrevet 7. november 2007 #2 Skrevet 7. november 2007 Før første svangerskap var jeg rundt 80-85 kg. La på meg ca. 10-15 kg under graviditeten. Etter svangerskapet lå jeg på mellom 85 og 90. Kunne sikkert gått ned mye dersom jeg hadde gått inn for det. Nå er jeg 10 uker inn i neste svangerskap og ligger på begynnelsen av 90-tallet. Har allerede fått time til glukosebelastningstest, p.g.a. fare for svangerskapsdiabetes ved overvekt.
polarn & pyrene Skrevet 7. november 2007 #3 Skrevet 7. november 2007 Jeg er vel egentlig litt overvektig nå. Er 167 cm høy og veier 81 kg, var oppe i 86 kg her. Har egentlig ikke sett meg selv som overvektig før legen min sa det nå. Skulle gjerne ha vært ned 15-20 kg om jeg skal følge BMI'n min. Har fått en jente som var helt etter standar unge og nå venter jeg neste. Det man skal passe seg for er svangerskaps diabetes og forgiftining fikk jeg beskjed om. Men kan du ikke sette deg ett mål at du skal gå ned ex antal kg og når du har klart det så pørver dere, da har du virkelig noe å jobbe mot. Lykke til uansett hva du gjør.
erg05 Skrevet 7. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 7. november 2007 Takk for innlegg:) Har forsøkt i 1,5 år å gå ned i vekt.. var 105 i på det meste, og var nede i 90 en stund, men så har jeg visst nok stabilisert meg på 95. Er til oppfølging på klinisk ernæring. Vi har bestemt oss for å forsøke, og er glad for det.. men sliter litt med usikkerheten rundt vekten ja:( Er ikke det typsik oss kvinner??
Gjest Skrevet 7. november 2007 #5 Skrevet 7. november 2007 Hei! Jeg er også overvektig. Veide rundt 80 når jeg ble gravid, og har til nå bare gått opp 3 kg! Er i uke 30, så kan hende det kommer en del på slutten, men ville bare si at du ikke nødvendigvis trenger å legge masse på deg selv om du blir gravid. Jeg er helt elendig når det gjelder sukker og slike ting, så det er ikke sånn at jeg har slanket meg under svangerskapet heller. Skjønner usikkerheten din, bekymret meg en del for dette i starten også, men hverken jordmor eller lege har kommentert vekta mi, og det ser nesten ut til at dette blir den mest effektive slankekuren hittil.
mamma til 2 små:=) Skrevet 7. november 2007 #6 Skrevet 7. november 2007 Syns nå ikke 95 kg er så vanvittig mye...kan fint gå igjennom en graviditet
erg05 Skrevet 8. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 8. november 2007 Takk:) trenger å høre sånt, hjelper på
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 8. november 2007 #8 Skrevet 8. november 2007 var ca det samme før første sv.skap. Veide 112 da jeg fødte 2 uker over termin, og alt var vekk 1 mnd etter fødsel Har hatt bekkenløsning i begge sv.skapene mine, første fra uke 10, og nå fra uke 4, men dette er jo noe også "tynne" mennesker får.. Fødselen gikk helt strålende, og jeg har ikke tatt skrekken
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 8. november 2007 #9 Skrevet 8. november 2007 Denne gang veide jeg 14 kg mer da jeg ble gravid enn jeg gjorde forrige gang. Det er ca like mange kilo jeg har for mye på kroppen til vanlig. Nå er jeg i uke 29 og har til nå gått opp 4 kg. Forrige svangerskap gikk jeg opp 20. Er spent på hvor mange kilo jeg legger på meg til slutt, men tror ikke det blir så mange ettersom jeg har en del for mye fra før.
kajfla Skrevet 8. november 2007 #10 Skrevet 8. november 2007 jeg er også overvektig. er kjempe bekymra for svangerskapsdiabetes.. men heldigvis har jeg nå ENDELIG mistet totalt lysten på søtsaker og chips, så da hjelper det jo litt..men huff, ja håper virkelig alt går greit. Har ei venninne som var ca 25 kg overvektig og med hun gikk det kjempe greit...men vi er jo forskjellige..... lykke til alle sammen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå