Gå til innhold

Et spørsmål ang mutivitamin og jern..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg blande alt sammen til en slags vitamin drikk , ta dagsdosen med multivitamin, jernet og malt-ekstrakten (en te-skje slik at hun får bæsjet, stoppet opp da vi begynte med jern) og røre det inn i 50ml vann...? eller tar ikke kroppen alt av vitaminene da? evt dele det opp i to doser og gi morgen og kveld?

takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Hvordan går det med dere?

Jeg pleide å gi med sprøyte. I starten rett i munnen, da hun var vant til dette fra sykehuset. Etter hvert med te-skje. Gi henne mulitvitamin før måltidet. Solveig pleide å suge på sprøyten så stempelet gikk inn av seg selv. :) hehe. Jernet bør du gi etter mat. Dette fordi jern er så hardt for magen. Vil ikke anbefale å blande det. Jernet er veldig viktig for disse små. Jeg delte også opp i doser, morgen og kveld. Det er jo så veldig mye vitaminer :)

Skrevet

hei Vanessa får i flaske med eller uten melk to ganger om dagen. tror det er bedre en sprøyten.

Skrevet

Du må gjerne blande jern og mulltivitamin, da øker opptaket på jern. Det var slik de gjorde på sykehuset,og forklaringen vi fikk.

Skrevet

Det samme fikk vi beskjed om, å blande alt sammen gjærne med litt morsmelkerstatning. Det gjorde dem på sykehuset og når vi skulle reise hjem sa de at vi bare skulle forsette.

Skrevet

Sara fikk multivitaminer og jern blandet i mme.Delte mengden opp i to så hun fikk blandinga på morgenen og kvelden.Det var sånn hun fikk det på sykehuset.

Skrevet

lilleSol: Ja her går det kjempe fint :D Nathalie er blitt så stor, 56 lang og veier over 4,7kg nå :D !! Hun ble 9 uker på onsdag. Tiden flyr så fort, og dette er jo så GØY !

Tusen takk for svar alle sammen,

men et spørsmål, kan jeg blande vitaminene og jernet i en maltekstarkt blanding? Virker som hu blir hard i magen av jernet, så da blir det alt i ett tenkte jeg?

Ellers kan jeg jo pumpe ut 50ml morgen og kveld blandet med vit. og jern og gi på flaske jeg. Nathalie tar alt så kan gi flaske og bryst måltidet etter uten problem , heldig sånn.

Er nok fordi hun fikk så mye på flaske de første leve ukene (og hun bruker jo smokk innimellom :) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...