Gå til innhold

1 cm åpning og mormunn er bare 1,5 cm.... flere??


Nordnr5<3

Anbefalte innlegg

må ta det med ro fremover ja.. hodet ligger nede i bekkenet, er festa og jeg hadde en åpning på 1 cm..

mormunn var bare 1,5 cm.. noen med erfaring på område? bør jeg forvente en for tidlig fødsel eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg fødte sist ventet jeg tvillinger. Men gikk med mormunn på ca0,5- o,8 cm. Åpningen min var innenfra, og var 3 cm. Måtte holde senga i 1 mnd, vræææææl!!!! lå på obsen på haukeland. Jeg trodde jentene mine skulle komme i løpet av den måneden jeg hodt senga, men neida. Etter 2 mnd kom de, bare 14 dager før termin. Så jeg tenker nok at dersom du holder deg i ro og ber andre gjøre ting for deg, så kommer dette til og gå så bra så:-) Lykke til (litt gøy og være slavedriver også da??? hi,hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom mormunnens lengde er sjekket bare med gu nedentil (og ikke ultralyd) er det ikke sikkert den er så kort. Jeg ble selv sjekket med gu og det ble sagt, av jordmor, at mormunnen var bare 1 cm (i uke 28),men da jeg kom til ultralyd (innendig) viste det seg at den var over 3cm lang. Forklaringen på denne forskjellen er at de ved gu kun får sjekket ytre del, mens de på ul får målt hele.

 

Uansett: Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok... men uansett så har jeg jo en cm åpning i tillegg så vil tro at iogmed at hun har sjekket det så sjekket hun lengden innvendig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror nok ikke jm har kjent oppigjennom mormunnen din innvendig, da dette kan gjøre at slimproppen går, eller fosterhinnen sprekker, og dermed framskynde fødselen. Eneste måten å få et korrekt mål på mormunnen er ved ultralyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan legge til at jeg i mitt siste svangerskap hadde rundt 2 cm åpning , og modning, påvist i uke 34, men barnet ble allikevel ikke født før i uke 38+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...