Gjest_1001 Skrevet 7. november 2007 #1 Skrevet 7. november 2007 Min er 18 mnd og 2 uker Han veier 11,3 kg og er 81 cm. Han spiser mellom 6-7 måltider daglig. Helt enormt mener min mor, men i og med at han har veid det samme i 1 år snart så mener jeg det er akkurat passe. ->Frokost1 hjemme: Frukt + yoghurt (banan, eple, rå gulrot e.l.) ->Frokost2 bhg: Grøt ->Lunch bhg: 2 skiver med pålegg, eller varmmat. ->Mellommåltid bhg: Knekkebrød og frukt ->Mellommåltid hjemme: Fiskekake/banan/karbonade/knekkebrød/skive o.l. ->Middag hjemme: Kjøtt, grønnsaker og grove varianter av f.eks ris, pasta, potet o.l. ->Eventuell kvelds om han er mer sulten: Kesam Jeg vet ikke, noen sier han får for lite brød, andre sier han får for mye karbohydrater. Jaha, man blir forvirret. DERFOR ønsker jeg å sammenlikne ;-)
Gjest Skrevet 7. november 2007 #2 Skrevet 7. november 2007 Har ikke veid og målt han siden 15 mnd .kontrollen, men han er vel rundt 13 kg og 86-87 cm lang nå. Spiser: 2 brødskiver til frokost hjemme + vann 2 brødskiver (eller 1 brødskive + yoghurt) + masse frukt+ melk i b.hagen (tidlig lunsj) 1,5 brødskive + frukt (eller varm mat) + frukt + melk til sen lunsj i b.hagen. Middag: Det vi spiser, f.eks 2 fiskekaker + pasta 1-3 brødskiver til kvelds ( 3 hvis middagen ikke falt helt i smak) + vann eller litt melk.
Gjest_1001 Skrevet 7. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. november 2007 Takk for svar. Ser at din spiser en god del mer brødskiver enn min. Før kunne min spise 5 brødskiver til frokost (hjemme og bhg tilsammen). Hehe, la merke til at tråden låg på skravle plutselig. Var bombesikker på at jeg postet den på småtroll 1-2... hmmm...
♡ Rødhette ♡ Skrevet 7. november 2007 #4 Skrevet 7. november 2007 Han var 19 mnd gammel 16.5 kg og 96 cm.. Han spiser en brødskive til frokost.. Frukt/joghurt til lunsj, middag og grøt eller brødskive til kvelds...
BettyBoob Skrevet 7. november 2007 #5 Skrevet 7. november 2007 frokost i bhg - brød og agurk, tomat, gulrot, ost lunsj i bhg - brød med div pålegg eller varm mat som fiskepinner, fiskekaker, pizza osv ( 1-2 dager i uken) middag - hva det nå måtte være evt banan e.l til kvelds han er 13,7 kg og ca 87 cm vil jeg tro
BettyBoob Skrevet 7. november 2007 #6 Skrevet 7. november 2007 glemte 15-måltidet i bhg : frukt og brød og grønnsaker jeg legger med
Gjest_1001 Skrevet 7. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 7. november 2007 Ojoj, lang og stor gutt du hadde da! Hele 15 cm høyere enn min. Er ikke det opp imot en gjennomsnittlig 3 åring sin høyde det? Han kommer nok til å bli lang og flott!!! Hehe 16,5 kg også så småspist? Men han må vel ha litt ekstra kg på den høyden og...
*Minnie Mus* Skrevet 7. november 2007 #8 Skrevet 7. november 2007 19 mnd, veier 13,5 kg. frokost i barnehagen 3 brødskiver lunch i barnehagen, vet ikke hvor mye, varierer litt frukt i barnehagen et par timer før han blir hentet middag hjemme. spiser en god del og er veldig veldig glad i mat, så må nok passe litt på han ja:-)
♡ Rødhette ♡ Skrevet 7. november 2007 #9 Skrevet 7. november 2007 Skal på 2 års kontroll snart.. Gleder meg til det, men håper han ikke er over 100 cm.. hehehe.. Han er som vi har målt halveis hjemme mellom 98-100 cm tror jeg.. Og veier vel over 17 kg nå tenker jeg,. ikke sikker.. Ja men han er veldig stor i kroppen sånn generelt.. Ikke noe valker på kroppen, men stor kroppsbygning.. Spiser tidvis mye og andre ganger lite..=)
Den heldige eier av ett barn Skrevet 7. november 2007 #10 Skrevet 7. november 2007 Nå er mi bare 15 mnd, men skriver likevel:) Hun får 2-3 brødskiver til frokost + melk Til lunch får hun enten 2-3 skiver med brød, eller noe varmmat + vann Middagen er den samme som vår, 1-2 middagspølser og 1 potet + andre grønnsaker og vann Så får hun 2 brødskiver igjen til kvelds + melk Hun får frukt og yoghurt mellom måltidene. Om du mener han får for lite brød, kan du jo skifte mellom å gi han brød til frokost i bhg om de har varmmat til lunch eller noe.
♡ Rødhette ♡ Skrevet 7. november 2007 #11 Skrevet 7. november 2007 Må også si at han spiser frukt som en voksen ganger 2.. hahaha.. Kan lett gå nedpå 2-3 bananer og like mange epler.. Mye mat i det også.. men han elsker frukt..=)
Den heldige eier av ett barn Skrevet 7. november 2007 #12 Skrevet 7. november 2007 Hun er nesten 12 kg og 77cm:)
Gjest Skrevet 7. november 2007 #13 Skrevet 7. november 2007 19 mnd, 13 kg og 86 lang spiser: Grøt til frokost hjemme brød til frokost i barnehagen lunsj i barnehagen (brød eller middag) fruktmåltid og brød i barnehagen middag kveldsmat (grøt)
Gjest_1001 Skrevet 7. november 2007 Forfatter #14 Skrevet 7. november 2007 Hehe, nei jeg er litt "anti"-brød jeg... jeg mener han får mer enn nok. Er bare andre som har kommentert at de må ha 3 måltider med brød hver dag, noe jeg mener er tull, i og med at brød ikke er så veldig sunt at det gjør noe,og han kan lære seg å spise seg mett på andre ting i stedet for å ende opp som faren som spiser 15!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! skiver med brød hver dag. Han har ikke lært å spise noe annet en brød og middag.
Gjest_1001 Skrevet 7. november 2007 Forfatter #15 Skrevet 7. november 2007 Ojoj, nesten 1 meter du! Steike. Da risikerer du vel at han blir over 2 meter som voksen da. Er det ikke slik de regner da 2 årshøyden ganger 2? Hehe, melde han på friidrett eller noe. Med den høyden har han jo store fordeler :-D
♡ Rødhette ♡ Skrevet 7. november 2007 #16 Skrevet 7. november 2007 Ikke friidrett.. Vi har bestemt at han skal bli basketbakkspiller.. hahaha... ;o Neida.., har ikke peilling på hvordan de regner ut.. Men de har hatt ekstra kontroller på han flere ganger pga voksingen hans.. Fontanellen bla vokste jo også sammen alt for tidlig.. Hs sa på 15 mnd kontrollen at det hendte de tok røntgen av handen deres om de er over 100 cm på 2 års kontrollen.. Men tror og håper han er akkurat under... Så lenge han ikke blir så mye høyere en 2 meter som voksen gjør det ikke noe.. Maks 2.05 helst.. hehe..=)
Gjest_1001 Skrevet 7. november 2007 Forfatter #17 Skrevet 7. november 2007 Ojsann ja. Da håper jeg du oppdaterer her inne etter 2-årskontrollen ;-) Neida, 2meter må nok være akkurat passe det. Hadde en i klassen som var 1.98 og han hadde ikke så mye problemer med høyden. Det var litt innimellom at han ikke kunne være over 1.90 for å ta enkelte karuseller på tivoli o.l. det er jo litt kjedelig da. Men han og spilte basketball faktisk. Hehe, og ingen problemer med at damer ikke kunne bruke høyhelte sko på date heller.
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 7. november 2007 #18 Skrevet 7. november 2007 Jenta mi er snart 18 mnd. Hun er vel ca 9,5 kg og rundt 80 cm. Dette spiser hun: Frokost: 1 brødskive/knekkebrød med pålegg Lunsj: 1 brødskive/knekkebrød/youghurt med musli/Weetabix med melk Middag: Det vi andre spiser av mat Kveldsmat: 1 brødskive/knekkebrød/grøt Også spiser hun frukt eller grove kjeks innimellom. Ikke spesielt storspist, men hun er fornøyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå