Gå til innhold

Noen som har erfaring med lakserolje?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen det har funket for? og hvor mye og ofte bør en ta det for å kanskje få i gang fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min stemor brukte dette.

fødselen startet brått og endte med styrt fødsel på vei til sykehuset.

babyen var helt livløs og hadde ikkje jordmor vert med i bilen hadde ho nok sannsynligvis ikkje overlevd.

Skrevet

uff da!! høres skummelt ut..

tok hun mye da? ingen andre med litt bedre erfaring?

jeg får unger over 5 kilo,og er litt desp.

Skrevet

Søster mi tok det å fødte samme natt:=) hun fødte en jente på 4700gr.Jeg har ikke god erfaring

Skrevet

nei ho tok noen spiseskeier..

tror d står anbefalt dose på flasken, e litt usikker.

men får du ikkje bli satt igang påsjukehuset når de veit du føder så store unger???

tror eg heller ville prøvd på d enn å eksperimentere sjøl. d kan jo ende skikkelig gale.

forstår kjempe godt du ikkje e fristet t å føde så store babyer

Skrevet

de setter meg ikke i gang nei, fordi :"Du har jo klart det før,så da klarere du det denne gangen også"

søren au,frister ikke med lakserolje nå lenger hvis det er så risikabelt.

Skrevet

Jeg har ikke greie på dette, men har hørt om folk som har brukt det, og fått ganske så kjeft på sykehuset etterpå.. Søstera delte rom på barsel med ei som hadde tatt det, og hun fikk visst høre det.. Vet ikke hvorfor, og det er jo ikke sikkert at det var derfor det gikk så ille med stemora til hun som svarte deg her, men jeg hadde ikke gjort det uansett. Prøvd sex (orgasme)? kan iallefall fremkalle rier..

Lykke til!

Skrevet

Jeg fikk det anbefalt av jordmor for 14 år siden, med streng beskjed om at det var på eget ansvar altså. Jeg hadde da gått 12 dager over tiden og var kjempedeppa. Trodde liksom ikke noe på at det ble noen fødsel noen gang.

Tok 1 eller 2 spiseskjeer, - husker ikke det helt, - og fikk vanvittig vondt i magen og avføring som kom som en foss. Følte hele meg holdt på å vrenges.... Og hadde jeg ikke vært i nærheten av toalettet hadde jeg ikke klart å holde meg tjue sekunder tror jeg.

Det satte ikke igang fødselen, men jeg fikk godt med hemorrider etterpå. Jeg kommer ikke til å prøve det flere ganger.

Risikoen er ihvertfall nedfall av navlestreng hvis ikke hode er festet. Og som sagt sa jordmor i fra at det var på eget ansvar, - og hun ville ikke jeg skulle si på føden at hun hadde anbefalt meg det....

Skrevet

Prøvde dobbel dose av det som sto anbefalt da jeg var en uke over termin. Fikk noen få kynnere og så roet det seg, med andre ord null effekt.

Det smaker #%&, så egentlig må det vel være like greit å ta avføringspiller? At man skal ta akkurat lakserolje henger vel igjen fra tidligere tider, da det kun var dette som var tilgjengelig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...