~La luna~ Skrevet 7. november 2007 #1 Skrevet 7. november 2007 Jenta mi på 3,5 mnd fullammes. Hun har ofte veldig mye luft i magen, og promper mye, noen ganger skriker hun en del når hun promper. (Og d lukter virkelig ille til tider) Jeg har prøvd ammete, fennikelte, og såvidt minifom eller hva det heter. Også prøvd massasje, og trykke beina litt oppover.. Da promper hun veldig mye. Hun bæsjer 1 gang pr uke max.. har vært nesten 2 uker innmellom to ganger. Synes dette er sjelden. Tok det opp på hs, men hun mente alt innenfor 0-18dager var normalt.. Det kan heller ikke være noe jeg har spist tror jeg, siden jeg har variert og kuttet ut ting det kan være. Hva gjør jeg ? Hun er jo stort sett blid og fornøyd, men noen ganger på kvelden skriker hun og promper masse. Hun kan skrike i 15 min dersom vi ikke bærer henne på magen eller tar av bleie. (vet det ikke er all verdens m tid, men virker som hun har vondt) Promper gjør hun hver dag, men kanskje annenhver dag virker det som er litt plaget.Hun gulper jo også en del fortsatt. På 3mndrs kontroll var hun 6260gr, så legger jo godt på seg. (var 3110gr v fødsel) Huff, ble rotete innlegg men håper noen har tips. tenkte på malt, men får ikke til å pumpe noe særlig, men kan vel kanskje gi bittelitt malt i litt melk ? Takk for råd
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 7. november 2007 #2 Skrevet 7. november 2007 Snuppa vår har/hadde det samme problemet. Vi har begynt på minifom og lufta passerer mye lettere. Her om dagen lå hun på magen, smilte og prompa..! Det har aldri skjedd før! Her har det vært masse skriking når lufta har passert, så det hjalp oss en del iallefall. :0)
krabbe Skrevet 7. november 2007 #3 Skrevet 7. november 2007 Du kan drikke fennikel-te, det fører til mindre plager hos babyen. Det hjalp hvertfall hos meg da snuppa plagdes i samme alderen. Drakk flere kopper om dagen, og det hjalp virkelig for oss.
Lillegutt fikk lillesøster :) Skrevet 7. november 2007 #4 Skrevet 7. november 2007 Hvis du vil gi malt, så kan du blande litt i kokt vann også. Det fikk gutten min flere ganger (og digget det) Jeg blandet ut ca 1 ts i ca 40 ml håndvarmt vann.
~La luna~ Skrevet 7. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 7. november 2007 Takk for tips. Har prøvd å drikke noen kopper fennikel-te i løpet av dagen, i 3 dager, men ikke hjulpet enda. Kan prøve m minifom da, bare prøvd d 3 ganger..
Lillegutt fikk lillesøster :) Skrevet 7. november 2007 #6 Skrevet 7. november 2007 Har du kun drukket fennikel-te selv eller har du også gitt til babyen?
~La luna~ Skrevet 7. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 7. november 2007 begge deler. gav lillemor noen t-skjeer på mandag, to ganger tror jeg. hun har ikke mageknip hele tiden, men det går liksom aldri over.. er ihvertfall annenhver kveld. Og i kveld har hun prompet ekstremt, og det lukter helt j*vlig.. er rolig nå, men vil helst ligge uten bleie og kose, eller henge i puppen for å være passelig fornøyd. Skulle liksom ønske at det kom noen dager uten så mye luft i magen hennes :/ Føler liksom jeg har prøvd alt, men blir ikke kvitt det.. Men nå har hun ikke bæsjet på over ei uke,så tenkte kjøpe malt i morgen og pumpe meg litt så hun kan få.
Lillegutt fikk lillesøster :) Skrevet 7. november 2007 #8 Skrevet 7. november 2007 Fennikel-te hjalp bare på gutten vår da vi ga det hver dag (ca 5 ml før hver amming ga jeg, etter råd fra HS). Ingen virkning hvis vi bare ga det de dagen vi merket at han var plaget. Veldig greit å gi malt i kokt vann hvis du vil slippe å pumpe kun for å få gitt det.
~La luna~ Skrevet 7. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 7. november 2007 Ok. Kanskje jeg skal prøve det da, i håp om at det gjør susen tusen takk for råd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå