Gjest Skrevet 7. november 2007 #1 Skrevet 7. november 2007 Jeg hadde en litt tøff fødsel forrige gang, somendte i keisersnitt. Derfor funderer jeg på om jeg skal skrive et brev til jordmor når jeg skal gjennom en ny fødsel like over jul. Er det noen som har skrevet et slikt brev? Hva har dere av ulike ønsker/ hva formidler dere i brevene? Kjempefint hvis noen vil dele dette med meg. Takk!
Gjest Skrevet 7. november 2007 #2 Skrevet 7. november 2007 Jeg har skrevet et ønskebrev, der har jeg blant annet skrevet at jeg ikke ønsker smertestillende, igangsetting og vanntaking hvis ikke det er YTTERST nødvendig, at jeg ønsker å få ta del i alle avgjørelser og bli informert om hva som skjer før de evt. gjør tiltak, at samboer skal være til stede hele tiden og at han skal klippe navlestrengen, at jeg vil ha barnet på brystet umiddelbart etterpå og at det skal ventes med å sette klemme på navlestreng til pulsen har stoppet i den. At jeg ikke vil klippes, at jeg vil ha klyster, ingen studenter... Hehe, en del altså...
Athina' Skrevet 7. november 2007 #3 Skrevet 7. november 2007 Darla - Fødeklar :-) : Hvorfor vente til pulsen har stoppet i navlesnor? Jeg har aldri hørt om det før. De klipser jo begge endende og klipsen blir jo værende på.... hmmm dette lurer jeg på ja hehe
sweden ENDELIG mamma Skrevet 7. november 2007 #4 Skrevet 7. november 2007 jeg har skrevet ett slikt brev ...fortallte litt om meg selv ,hva jeg er redd for og nervøs for under fødselen,hva slags jordmor jeg "ønsker" under fødselen(ikke at vi kan bestemme det selv men de får en viss inntrykk utifra brevet) også at jeg har spøyteskrekk og så lenge det lar seg gjøre så vil jeg helst ha minst mulig nåler i meg osv. Det viktigste for dem er å vite hva du ønsker under fødselen og om det er noe du bekymmrer deg for, og når de har ett slikt brev de kan lese på forhånd så hjelper de det ganske mye! lykke til
Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #5 Skrevet 7. november 2007 Jeg har også skrevet et brev, der jeg ønsker å forsøke en ny fødestilling og ikke ligge på ryggen med mindre det er HELT nødvendig. Ønsker også heller å bli klippet enn å revne, er veldig redd for total-ruptur... Har vel også nevnt akupunktur dersom det er tilgjengelig når jeg er der. Det var vel det, har ikke sendt det enda, tenkte jeg skulle vente til litt nærmere termin.
Gjest Skrevet 7. november 2007 #6 Skrevet 7. november 2007 Takk for gode innspill! Jeg tenkte jeg skulle bruke de kommende ukene til å avklare hva det er jeg føler jeg har behov for å formidle. Tror egentlig det kan oppsummeres i en setning: Pass godt på meg! , men må vel nyansere det litt mer enn det ja
sweden ENDELIG mamma Skrevet 7. november 2007 #7 Skrevet 7. november 2007 jeg fikk beskjed å ha med meg det brevet sammen med resten av papirene når jeg kommer på føden?! kanskje jeg skulle sendt det ???hmm nå ble jeg usikker her hehehe:) de får det uansett da
*1+1=2 små* Skrevet 7. november 2007 #8 Skrevet 7. november 2007 sender man det til føden? trodde man tar det med seg når man skal føde jeg..... jeg har bare tenkt å skrive noen få punkter, så det bør ikke ta særlig lang tid å lese og få med seg hva jeg ønsker! -klippe hvis nødvendig(vil ikke revne) -få beskjed når siste frist går ut for epidural:P -være en del av avgjørelsene, få vite hva som skjer -gir samboer muligheten til å bestemme hvis jeg ikke er helt med -samboer vil klippe navelstrengen -sterk bekkenløsning og problemer med ryggen, minst mulig liggende på ryggen
Birthen Skrevet 7. november 2007 #9 Skrevet 7. november 2007 Jeg har ikke sendt brev med de to forrige, men hatt med meg en lapp med tankene mine. Så har jeg snakket med jordmor som tok i mot meg og gjennom listen min da. Synes det er greit, for da er det ikke noen misforståelser og ting kan forklares og avtales med en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå