Gå til innhold

Jobb og syktbarn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er egentlig reglene for å være hjemme med sykt barn? Har ikke mor og far rett på 10 dager hver i løpet av et år? Gjelder dette året fra januar til desember? ( lurer siden jeg begynte i aug etter permisjon) Hva skjer vist en har brukt opp dagene? må man ha sykemelding på barnet da? Er det noe som heter sykemelding på barn?

Hadde satt veldig pris på om noen kunne svare meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :-)¨

Etter hva jeg har forstått så har du og far 10 dager hver. De går på kalender år, altså du får nye i januar.

Etter at disse dagene er brukt opp så blir det avspasering, feriedager, fri uten lønn alt etter hva arbeidsgiver "bestemmer" (og alt etter hva du har til rådighet da)

Det skal mye til for å få utvidet sykedagene, da må barnet ha kronisk sykdom og det er visstnok en papirmølle uten like. Noen leger sykmelder foreldrene dersom barnet er mye sykt, men dette er strengt tatt ikke lov og iflg nav kan arbeidsgiver underkjenne en slik sykemelding.

Er barnet innlagt på sykehus etc så er jeg usikker hva som gjelder..

Skrevet

Ja lurte på dette selv, trodde man kunne få sykemelding jeg da, men det er altså ikke sånn. Synes det er lite med 20 dager på 2 barn på et helt år. Har ei lita snuppe som er mye syk og får lett feber...ofte syk lenge om gangen. Synes dagene går altfor fort og vil jo ikke og kan jo ikke sende dem syke i barnehagen. Mange som er heldige som har besteforeldre o.l. og sette dem oss, savner det.

hm, ikke så mye svar fra meg, bare tenkt endel på dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...