Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #1 Skrevet 7. november 2007 Samboeren min har 34 gjester og jeg har 17 (Det er kun familie) Leste et sted at det burde være ca likt antall fra hver familie for at ikke en av familiene skulle være i "overvekt". Hva har dere?
Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #2 Skrevet 7. november 2007 hei da vi giftet oss i sommer hadde vi rundt 100 gjester, mannen min har mye større familie en meg, så det var mange flere familie medlemmer i bryllupet fra hans side, men synes ikke det gjorde noen ting, vi koset oss og hadde et super fint bryllup.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #3 Skrevet 7. november 2007 Noen har små familier og andre er store, man kan jo ikke akkurat fylle på med "mannen fra gata" heller. Be dem dere føler for.
Mamman til M&E Skrevet 7. november 2007 #4 Skrevet 7. november 2007 Det høres helt fjollete ut! :-) og ikke noe vi har ofret en tanke. Jeg har mye større familie enn han men han har faktisk flere venner enn meg (de er jo mine venner også nå da men dere skjønner hva jeg mener :-)) Tror likevel at det er en liten "overvekt" på min side.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #5 Skrevet 7. november 2007 Min samboer har større familie enn min og de har også kontakt lengre ut i familien enn det jeg har. Vi inviterer alle hans kusiner og fettre, men ingen av mine for jeg har ikke kontakt med dem, mens vi har masse kontakt med sambos. For meg spiller det ingen rolle fordi jeg er uansett mer knyttet til hans familie enn til min!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #6 Skrevet 7. november 2007 Vi kommer til å være 34 fra min side og 16 fra hans. Ingen grunn til å be fler enn man ønsker fra hans side, eller kutte ut mange fra min side bare for at det skal bli likt! Man må jo be de man ønsker å ha der!
Mamma til verdens beste barn Skrevet 7. november 2007 #7 Skrevet 7. november 2007 Vi blir 14 fra hans og 7 fra min familie. Grunnen er at hans nieser og nevøer med samboere selvfølgelig må komme, det er jo nærmeste familie. Min niese og nevø er bare 4 og 2 år så de er litt for små enda.. Men vi har invitert min onkel, hans samboer og min kusine for de står meg veldig nært. Tror det er vanskelig å få det likt altså...
Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #8 Skrevet 7. november 2007 Ok.. det var bra. Har noen kusiner jeg også kunne bedt. Men føler det blir litt feil i og med at jeg aldri har hatt noe kontakt med de. Jeg føler selv at gjestelisten vi har nå egentlig er helt super for oss. (Har bare noen svigerforeldre som skal mene litt om alt ) Og man blir litt tryggere på sin egen avgjørelse når man ser at det er også noen andre som er enig med en. Så takk for svar jenter
pandabjørn Skrevet 7. november 2007 #9 Skrevet 7. november 2007 hos oss så ber vi 28 fra min side og 30 fra samboers side... men hva resultet blir kan jo bli spennende å se....for jeg tror ikke alle fra hans familie kommer, og heller ikke min.. jeg synes det er greit å ha nesten likt både min og hans ikke at det skal skille 20 stk fra den ene liksom.....synes det blir litt feil......
Arb.ledig husmor Skrevet 7. november 2007 #10 Skrevet 7. november 2007 Vi ber 12 fra min side, og 11 fra sambos side...
Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #11 Skrevet 8. november 2007 Jeg syntes det er viktig at man ber likt fra hver side på den måten at hvis hans tanter og onkler blir bedt, så må dine tanter og onkler bli bedt. Hvis dine fettere og kusiner blir bedt, så må hans fettere og kusiner bli bedt osv. Antallet spiller ingen rolle, bare at de som har samme "rolle" på begge sider av familien blir likestilt.
mammamamut Skrevet 8. november 2007 #12 Skrevet 8. november 2007 Er ikke enig med anonym over her. Hvis, som i våre familier, at den ene har ukentlig kontakt med sine kusiner og fettre, mens den andre har 0 kontakt å har hatt 0 kontakt i mange, mange år, da blir det feil å ikke invitere hans og det blir også feil å invitere mine! Derfor inviterer vi hans kusiner og fetre, ikke mine! For oss er det helt uaktuelt ikke å invitere hans siden vi har så utrolig mye kontakt, og det blir totalt feil å invitere mine som jeg ikke har hatt kontakt med siden jeg var liten! Man inviterer de man vil ha der, som man har god kontakt med og som man vil fortsette å ha kontakt med i fremtiden! Likt eller ikke, spiller ingen rolle!!
Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #13 Skrevet 8. november 2007 Helt enig! Tror ingen kommer til å reagere på at jeg ikke ber kusinene mine siden jeg aldri snakker med dem. Og samboer har kun invitert de av kusinene/fetterne han har mest kontakt med. Samboeren min har også 5 "par" med onkler og tanter og jeg har bare 2 par. I tillegg har han 4 faddere med følge som de har i tradisjon å be i bryllup, mens mine faddere er onkel og tante. Da kommer man jo ganske skeivt ut allerede. Synes det blir litt merkelig om jeg skulle be kusinene mine komme (4stk) bare for å øke antallet fra min side. HI
Mamman til M&E Skrevet 8. november 2007 #14 Skrevet 8. november 2007 Veldig uenig med anonym over her. Det er vår fest og vi ber de vi ønsker å be, de vi faktisk har et forhold til. Jeg ber ikke folk bare for at de ikke skal vi fornærmet!
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 13. november 2007 #15 Skrevet 13. november 2007 Gifter oss i Thailand, og da er planen: -6 (usikkert om 2 av de blir med) pers fra min familie og venner (+2 små barn) -4-5 pers fra hans famile Har vennefest senere, og vi har ikke planlagt så mye der ennå...
Vannmann35 Skrevet 13. november 2007 #16 Skrevet 13. november 2007 Har ikke ofret det en tanke nei. Ingen anelse om hvor mange som kommer fra hver... Vi har invitert de vi har lyst til å ha der, uavhengig av om det er hans eller min familie, hans eller mine venner :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå