-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 7. november 2007 #1 Skrevet 7. november 2007 Bror min har ein sønn men er ikkje sammen med mamman til barnet. Dei har nå flytta slik at det ikkje er så lett å komma dit med tog og buss og bror min har ikkje lappen. Nå har det seg slik at eg har fri til fredagen og ga bror min ein tur til sønnen hans i brusdags presang til han. Det er ca 4timars kjøring. Denna dama ventar barn att og er lagt inn nå. Barnet er hos stefar. MEN ho har bestemt at han får ikkje møte sønnen sin til fredag sida ho er lagt inn. Eg syns at bror min har latt det gå litt for langt og at denna dama styrer showet litt for mykje. Det er like masse hans sønn som det er hennars. Det er til vanlig ingen andre enn bror min som får møte barnet. Det er jo mange her som vil møte han!! Søskenbarn som spørr etter han osv. Men når bror min da hadde ein sjans til å komma seg dit så skal det ikkje gå........... Kjenner at eg blir ein smule fornerma.......
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 7. november 2007 Forfatter #2 Skrevet 7. november 2007 #dytte# nokon alenemødre som kan forklare meg kvifor far ikkje skal få lov til å møte sønnen sin??? Er det ein uskriven regel at ein skal vera vrang og vrien ang det??
Gjest Skrevet 7. november 2007 #3 Skrevet 7. november 2007 Har han ikke samværsrett da ? I så fall har han retten på sin side, og kan kreve å få møte sønnen sin regelmessig eller så ofte det går.
prinsessetamtam Skrevet 7. november 2007 #4 Skrevet 7. november 2007 Skjønner at du reagerer på egoistiske alenemødre, for det er dessverre en del av dem. Når det er sagt finnes det jammen nok av tiltaksløse pappaer også, og jeg syns broren din er en av dem. Fedre har faktisk en god del rettigheter, og broren din bør først og fremst kontakte familievernkontoret for å få råd. Eventuelt bør han etter hvert skaffe seg en advokat dersom eksen hans ikke vil gå med på normalt samvær eller samarbeide overhodet. Han må kanskje belage seg på å gå rettens vei, men til syvende og sist vil han da oppnå samvær hvert fall.
prinsessetamtam Skrevet 7. november 2007 #5 Skrevet 7. november 2007 Forresten er de aller fleste alenemødre innstilt på å samarbeide med barnefar fordi folk flest ser verdien av at et barn skal få ha to foreldre, selv om de nødvendigvis ikke bor sammen. Men det finnes mange uheldige og triste situasjoner, som kan skyldes mor eller far, eller begge to. Vær så snill å ikke dra alle alenemødre under en kam, for det blir for dumt.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 7. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 7. november 2007 Familevern kontoret har ikkje hjelpt han noko større. Hadde avtale om ein dag i uka som min bror reiste 20mil for å møte han. Da bodde dei slik at han kunne ta buss el tog for å møte han. Det er etter at ho har flytta som problemet kjem. Eg har sagt heile tida at han burde kontakte F2F og få hjelp der og evt ta det til retten. Han lar ho få holde på for å bevare freden. MEN det hjelper ikkje sønnen hans i det heile tatt. Han kjenner ikkje sine besteforeldre, tanter, onklar og søskenbarn fordi han får aldri møte dei. Og når me da har mulighet så skal ho da sei at det ikkje går. Eg sa det til han nå at han må setta krav til ho og ikkje la ho stryre showet. Er ikkje lett å vera tante med to ungar som gjerne vil møte søskenbarnet sitt og som snakkar om han heile tida. Eg prøva å ringe ho for å høre hvilken str han bruka evt trengte og om det var noko spes han hadde bruk for. Ho svara ikkje og har heller ikkje sendt sms til meg om ho har fått pakkka eg har sendt dit, ikkje eit takk ein gong. Det syns eg også er dårlig. Me vil da ikkje ho og ungen noko vondt!! ikkje hennars nye samboar el ungar heller!! Syns det virkar ein smule utakknemlig eg............
Gjest ->>- Skrevet 7. november 2007 #7 Skrevet 7. november 2007 Jeg skjønner at du mistrives med situasjonen, men det er broren din som må ta grep om han ønsker en forandring. Og det å ta lappen burde ikke være en uoverkommelig investering for å holde god kontakt med barnet sitt.
Hva skjer'a?♂ Skrevet 7. november 2007 #8 Skrevet 7. november 2007 Den mannen må få seg lappen og samværavtale som gjør at han kan ta barnet med seg på møter med resten av familien:)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 7. november 2007 #9 Skrevet 7. november 2007 far må få fingeren ut av roma og gjøre noe med saken. samvær en dag i uka med 4 timer vær vei er tungvint selv med lappen. hvor gamelt er barnet? 1 år?? for i tilfellet så er det for at barnet lett skal huske far at samvær er satt til 1 dag i uka. en 1 åring burde ikke reise 4 * 2 timer på en dag en gang i uka. men selvsakt fins det løsninger som er gode også her. men det krever innsats. og ettervert som barnet blir større blir alt lettere, men da må far gjøre en innsatts for og bli kjent med barnet, har regelmessig kontakt osv. jeg vet ikke hvorfor mor sa nei til besøk når hun ikke var hjemme. kansje stefar satt seg i mot? at hun er vanskelig gjør det mer komplisert for far. men han har rettigheter som alle fedre. og de aller fleste mødre ønsker et godt sammarbeid med far til barnet.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 7. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 7. november 2007 Eg tar ikkje alle alenemødre under ein kam og eg veit at bror min er både dum og ta fatt. Og ja han burde ta lappen. Det har me alle fortalt han i 5år!!!!!! Barnet er 1år og mor har ettertrykkelig sagt at farmor får ikkje lov til å vera med når min bror skulle ha samvær!!! OG ho har også sagt at ho vil ikkje ha noko med oss andre å gjøre for det er bror min som er far til barnet og det får holde. Hadde det vert opp til ho så hadde ho ønska at bror min ikkje ville ha kontakt med sønnen sin for da hadde ho sleppe å forholde seg til noko andre enn seg sjav............ Derfor har eg vert veldig på bror min på at han må ta kontakt med F2F og be om hjelp der. Mor har også unlatt å møte opp til sammvær mens min bror har reist 20mil for å møte dei. Så her vil eg sei at det er mor som er vannskelig og egoistisk. Bror min prøver og nå hadde han fått seg ein mulighet for å komma på besøk også skal ho da overstyre fordi ho ikkje er heime. Men nokon må da kunne ta med seg den ungen så me får møte han!! Me har da ikkje tenkt å kidnappe den ungen el vera slem med han!!!
prinsessetamtam Skrevet 7. november 2007 #11 Skrevet 7. november 2007 Det er ingen som mener at moren til barnet ikke er egoistisk her, men broren din er også veldig tafatt! Det som er trist i saken er jo mangelen på kontakt mellom far og barn, men hvis broren din virkelig vil, så kan han utrette en god del. Det trenger faktisk ikke være så enkelt for mødre å overkjøre fedre i samværssaker, men som nevnt tidligere står det veldig ofte på fedres viljestyrke til å ta saken videre. Dette er broren din sin kamp, og han er nødt til å kjempe den! Det du og resten av familien kan gjøre er å være til støtte, men dessverre har dere faktisk ingenting å si selv om dere også er familie.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 7. november 2007 Forfatter #12 Skrevet 7. november 2007 Eg er fullstendig klar over at eg ikkje har noko eg skulle ha sagt i det heile tatt. Eg seier det eg meiner til bror min og han veit at han burde gjera noko. Og eg kan desverre ikkje gjera noko for han. Det eg ikkje skjønnar er at eg hadde uansett aldri fra røva mine barn besteforeldre og det som følger med!! Hvis far til mine barn hadde vist interesse for å vera der for ungane sine så hadde da ikkje eg satt meg på bakbeina!! eg er gift med far til mine ungar så det gjelder ikkje her. MEN hadde eg vert alene mor så hadde eg da gjort alt for at mine ungar skulle få ha eit forhold til far si side av familien au............ Trudde alle ville det beste for sine barn??? Det er det eg ikkje skjønnar, kvifor kan ikkje me få møte barnet sjav om ho er lagt inn??? Og tru meg eg sa i fra til bror min at nå må du setta ned foten og gjera noko med saken!!!
xfiles Skrevet 23. desember 2007 #13 Skrevet 23. desember 2007 jeg må bare le, jeg ser du får mange svar fra aleinamødre. hvor noen synes din bror er tiltaks løs. som anbefaler add, å etc. til dere kan jeg si følgene. dere vet ikke hva dere snakker om. det er ingen hjelp å få, det er det første du kan si til din bror. vist hun nekkter. så drit i det. spar deg for add, utgifter å en masse bryderi som ikke fører fram i det hele tatt. hun har bukta å begge endene vist hun har omsårgen for barnet, min venn. så kan du høre på dette pisset som disse aleinamødrene skriver, låvene er laget av kvinner å er til for kvinner fra en som kjenner systemet ut å inn, etter en 10 år lang kamp med rettsvesnet å mor til barnet "hennes"???(mitt)
Gjest Skrevet 23. desember 2007 #14 Skrevet 23. desember 2007 Syns det er dumt at noen over sier at du ikke ahr noe med saken å gjøre.... Du er ho tante til gutten og søster til faren hans! Klart du har noe å si! Lykke til med alt. Må være hardt å være uønsket og at det skal være så vanskelig å få se guttungen sin!! Makan!
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 23. desember 2007 #15 Skrevet 23. desember 2007 Syns ikke synd i han i d hele tatt egentlig..Burde tatt lappen å kjørt dit..Tiltaksløshet heter det.... Om man må skifte buss en eller to ganger for å treffe barnet sitt, so liksom... Hvis man ikke gidder det så kan man ha d så godt egentlig... Står jo ikkeno om å være uønsket..ho er jo tross alt lagt inn..kanskje han får komme når ho er hjemmat...
Gjest Skrevet 24. desember 2007 #16 Skrevet 24. desember 2007 Dytter du sånn at en av alenemødrene som ikke ha skylda for dette tar den likevel? Ser ut som du skylder på "alle" alenemødre og sånn er faktisk ikke virkeligheten.....
Monajenten Skrevet 24. desember 2007 #17 Skrevet 24. desember 2007 Ja, han burde ta lappen for å lettere kunne holde kontakten med sønnen sin. Men dere mener ikke seriøst at denne mannen er tiltaksløs fordi han ikke reiser åtte timer en gang hver eneste uke for å treffe sønnen sin i kanskje max halvparten av timene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå